Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Preokret u istrazi: Francuzi ne isključuju terorizam! Objavljena fotografija ”crne kutije” (FOTO)

Preuzmite sliku

Istražitelji jučerašnje tragične nesreće aviona Germanwingsa, leta 9525 na liniji Barcelona – Dusseldorf, rano jutros nastavili su s pretragom teško dostupnih mjesta u francuskim Alpama. Pokušavaju pronaći tijela svih poginulih i doći do tragova koji će im otkriti zašto je avion pao, piše Telegraph.

  • germanwings-crash-kamarul-tmi-032415.jpg
  • Segolene Royal, francuska ministrica prometa, pobila je dosadašnju informaciju da je agonija putnika u avionu trajala osam minuta. Rekla je jutros da je posada posljednju poruku kontroli leta poslala u 10.30, a avion je u Alpe udario u 10.48 sati, piše Independent.

    Avion je normalno letio na visini od 11.500 metara i odjednom je pao na visinu od 1800 metara, te je udario u Alpe. Piloti nisu uputili poziv u pomoć prije pada. Ministrica je rekla da su događanja u kokpitu između 10.30 i 10.31 ključna za otkrivanje razloga tragedije.

    Kontrolori leta su uključili alarm tek nakon što je avion nestao s njihovog radara. Nekoliko trenutaka kasnije, francuska vojska poslala je borbeni avion koji je locirao Germanwings koji je tad već bio rasut u komadićima.

    U akciju traganja i spašavanja uključeno je oko 350 vatrogasaca i 300 vojnika, posebno obučenih za misije u planinama.

    Svjedoci su kazali kako su čuli zvuk poput eksplozije i vidjeli dim. Više svjedoka reklo je, prenosi Euronews, kako su čuli udar a nakon toga ljudi su počeli vikati: “Pao je avion!”.

    Pronađena je jedna crna kutija

    Jučer je nađena i jedna crna kutija, koja je prevezena u pariški Ured za istrage i analizu. Inače, avioni uvijek imaju dvije crne kutije: jedna snima glasovne podatke iz kabine pilota, a druga bilježi sve podatke vezane za let od uzlijetanja do kraja leta. Reuters doznaje da je riječ o crnoj kutiji iz pilotske kabine.

    Kancelarija za istrage i analize Francuske objavila je i fotografiju crne kutije aviona kompanije “Germanwings”. Iako je značajno oštećena, istražioci se nadaju da će crna kutija iz kokpita ponuditi uvid u ono što se dogodilo juče u poslijepodnevnim satima na letu iz Barselone za Dizeldorf, piše BBC.

    Druga crna kutija, koja registruje podatke o letu, nije pronađena.

  • German students from the crashed plane
  • Francuski ministar unutrašnjih poslova Bernard Cazeneuve izrazio je uvjerenje da je kutija upotrebljiva iako je značajno oštećena.

    Zahvaljujući crnim kutijama, gotovo 90 posto nesreća može se objasniti. Ti snimači uvedeni u zrakoplovstvo šezdesetih godina nalaze se u pojačanim metalnim kutijama, zamišljeni da pruže otpor iznimno snažnim udarcima, jakom plamenu i dugoj izloženosti dubokoj vodi.

    Težine od sedam do deset kilograma svaka, zapravo su narandžaste boje s bijelim trakama kako bi bile vidljivije. Najmodernije crne kutije mogu zabilježiti 25 sati leta.

    “Ne isključujemo terorizam, ali nam to nije glavna teorija”

    “Crna kutija djelomično je oštećena, ali će bez obzira na to biti koristan izvor informacija”, kazao je francuski ministar unutarnjih poslova Bernard Cazeneuve u razgovoru za radio RTL. Dodao je da se trebaju analizirati svi mogući uzroci pada aviona, ali da teroristički napad ne spada u vjerovatnije scenarije nesreće. “Neka istražitelji naprave svoj posao. Ne isključujemo terorizam, ali nam to nije glavna teorija”, rekao je.

    U utorak je francuski premijer Manuel Valls ocijenio da se u “ovom trenutku ne može odbaciti nijedna mogućnost”.

  • germanwings-plane-crash-french-alps-566001
  • Avion Airbus A320, njemačke niskobudžetne firme, prije je imao tehnički problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače, potvrdio je glasnogovornik Lufthanse.

    Problem je vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za slijetanje. Avion je u ponedjeljak cijeli dan ostao prizemljen u Duesseldorfu, a glasnogovornik Lufthanse izjavio je za agenciju dpa da je problem riješen.

    Avion je bio star 24 godine, posljednju tehničku kontrolu prošao je 23. marta, a na generalnom pregledu je bio u ljeto 2013.

    Pilot vjerovatno do zadnjeg časa nije bio svjestan kvara

    Iz Sindikata francuskih kontrolora leta rekli su da je avion letio normalno prema planu čak i u trenutku dok je pao, što nije uobičajeno ako se na letu pojavio kvar. Pretpostavljaju da piloti do zadnjeg časa nisu bili svjesni tragedije.

    “Ako piloti ne mogu kontrolirati avion gotovo uvijek promjene i svoj smjer, rekao je Roger Rousseau iz Sindikata listu Journal. “U ovom slučaju to se nije dogodilo.”

    Trodnevna nacionalna žalost u Španjolskoj

  • Germanwings employees cry as they place flowers and lit candles outside the company headquarters in Cologne Bonn airport
  • U avionu je bilo ukupno 150 osoba, potvrdio je Germanwings. Poginula su 144 putnika i šest članova posade. Većina žrtava su državljani Njemačke i Španjolske, poginuo je i jedan bračni par porijeklom iz BiH. U Španjolskoj je proglašena trodnevna nacionalna žalost s obzirom da je u zrakoplovu bilo navodno 45 Španjolaca.

    Uz njih, među putnicima je bilo 67 Nijemaca, među kojima 16 učenika na povratku s razmjene, potom dvoje Australaca, dvoje Kolumbijaca, te najmanje jedna žrtva iz Belgije. Kopenhagen i Buenos Aires kazali su da su u avionu bili jedan Danac i dvoje Argentinaca, dok Meksiko vjeruje da je na letu bilo i troje Meksikanaca.

    London je također kazao da je moguće da je u avionu bilo i Britanaca, a Tokio je u srijedu ujutro objavio da je na popisu putnika dvoje Japanaca koji žive u Duesseldorfu.

    Porodice poginulih širom Europe su u šoku. Većina dolazi u Francusku da bi saznali najnovije novosti. Francuske vlasti postavile su kapelicu u lokalnoj gimnaziji gdje je mjesto žalovanja za žrtvama Airbusove nesreće.

    (Tuzlanski.ba/Agencije)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje