Srijeda, 1. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zašto jedna haljina visoke mode košta kao nečiji stan?

Preuzmite sliku

Haljine nedostižne običnim smrtnicima, rezervirane za crvene tepihe i večere zabave, dosežu cifre s nulama od kojih se lako zavrti u glavi.

Počeo je Paris Haute Couture. Haljine nedostižne običnim smrtnicima, rezervirane za crvene tepihe i večere zabave, dosežu cifre s nulama od kojih se lako zavrti u glavi. Za to postoji dobar razlog. Najbolje ćete shvatiti ako pogledate brojeve…

Dizajnirana haljina visoke mode može koštati 9.000 eura u dnevnoj varijantu, preko 38.000 eura za koktel haljinu do 85.000 eura za večernju haljinu, piše Nova.rs. Vjenčanice dostižu cijenu od čak 300.000 eura. To su zaista impozantne cifre i jest – preskupo je.

Većina vaše odjeće izrađena je u tvornica i brzo, dok se komadi visoke mode tretiraju kao umjetnička djela. Valentino je jednom rekao kako krojači jednu haljinu izrađuju po nekoliko stotina sati, dok je za vjenčanicu potrebno oko hiljadu sati. Da biste bolje shvatili, to je 41 dan ili oko pet sedmica.

I još jedan detalj – svaki odjevni predmet se šije ručno. To modno “rađanje” se događaj u jednom od 11 studija dizajnera (Chanel, Dior, Gaultier,…), a svako od njih mora godišnje izbaciti 75 modela da bi se moglo zvati “haute couture”. Takve modne kuće zapošljavaju oko 5.000 ljudi od čega 2.200 krojačica.

Pogledajte ako nastaje jedan takav model:

Komad haute couture mora zadovoljiti striktna pravila francuskog Ministry of Industry i Fédération Française de la Couture dok modna kuća mora prikazati dvije kolekcije visoke mode i to u januaru i julu.

Ono što je zanimljivo je da se preskupa visoka moda oslanja na kupovnu moć smiješno malobrojne klijentele. Čak 60 posto klijenata čine Amerikanke, a ostalih 40 posto su Ruskinje, Kineskinje i gospođe sa Srednjeg istoka, piše Nova.rs.

Godišnje se proda oko 1.500 haljina visoke mode. Zato je modnim kućama često nemoguće od njih napraviti ozbiljan profit. Sav sjaj i glamur investiran u takve preskupe komade je važan za brend i povećava prodaju “običnih” proizvoda koje nude (parfemi, satovi, torbe…).

“Couture kolekcije su kao marketinški alat koji prodaje sporedne proizvode tog brenda – parfeme, naočale, modne detalje”, objasnio je Amerikanac Nick Verreros.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje