Petak, 3. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Uz ovih šest suptilnih znakova otkrijte kako prepoznati bankovnu prevaru i zaštititi svoje financije

Preuzmite sliku

“Kontaktirajte svoju banku kako biste prijavili sumnjivu aktivnost i zamrznite svoje račune dok se stvari ne riješe.”

Uz porast online prevara, zaštita vaših financija sada je važnija nego ikad. Zapravo, Federalna komisija za trgovinu (FTC) izvještava da su potrošači izgubili više od 3,3 milijarde dolara zbog prevare u 2020. godini, što je dramatično povećanje u odnosu na 1,8 milijardi dolara gubitaka povezanih s prijevarama u 2019 godini.

Bankovna prevara može biti posebno pogubna, jer nije nužno da vi morate nasjesti na prevaru. Best Life piše da ako primijetite bilo koji od znakova bankovne prevare, važno je da odmah poduzemete mjere.

  • “Kontaktirajte svoju banku kako biste prijavili sumnjivu aktivnost i zamrznite svoje račune dok se stvari ne riješe. Osim toga, incident možete prijaviti policiji. Redovno pregledavajte svoje financijske izvještaje i često provjeravajte svoje kreditno stanje”, savjetuje Sarah Martinez, privatna istražiteljica, stručnjakinja za financijske prevare i osnivačica Privacon Investigations, prenosi Tuzlanski.ba.

    Prema stručnjacima, ovo je šest suptilnih znakova da ste žrtva bankovne prevare:

    1. Primijetili ste nepoznate bankovne transakcije

    Izvršni partner advokatske firmeHasner Law PCStephen R. Hasner kaže da je jedan od najčešćih znakova bankovne prevare vidjeti neobične troškove u svojim financijskim izvještajima.

    Lažni troškovi liječenja posebno su čest problem s obzirom na to da svi imaju račune za liječenje, a malo ljudi pomno prati svoje planove osiguranja. Martinez kaže da postoje jednostavni načini za sprječavanje ove vrste problema:

    “Koristite obavijesti internetskog bankarstva kako biste bili informirani o svim neuobičajenim transakcijama. Redovno provjeravajte svoje bankovne izvode i izvode kreditnih kartica i budite oprezni s malim, beznačajnim troškovima, prevarant često može testirati račun prije nego što pokuša izvršiti veće transakcije.”

  • 2. Odbijen vam je pristup računu

    Ako se prijavite na svoje bankovne račune i ustanovite da ste blokirani ili da se vaša lozinka promijenila, to je znak da neko pokušava počiniti bankovnu prijevaru.

    “Višestruki pokušaji neovlaštene prijave ili promjene podataka o vašem računu mogu značiti da neko pokušava dobiti neovlašteni pristup”, objašnjava Martinez.

    Kako biste to izbjegli, koristite jedinstvene lozinke, svakako ih mijenjajte s određenom učestalošću i omogućite dvofaktorsku provjeru autentičnosti za dodatnu zaštitu. Nikada ni s kim ne dijelite svoje lične podatke i odmah obavijestite svoju banku ako mislite da je vaš račun ugrožen.

    3. Nedostaje vam pošta ili bankovni izvodi

    Martinez kaže da je još jedan znak da ste možda žrtva bankovne prevare to što ste primijetili iznenadnu promjenu u načinu na koji vam se isporučuju izvodi ili su se potpuno prestali pojavljivati.

    “Ako obično primate izvode poštom, a oni iznenada prestane, to može biti znak da je prevarant promijenio vaše podatke za kontakt kako bi pristupio vašem računu i sakrio svoj identitet”, napominje.

  • 4. Odbijena vam je legitimna transakcija

    Dalje, ako su vaše legitimne transakcije odbijene, to može biti posljedica prevarnih aktivnosti u prošlosti. Umjesto jednostavnog prebacivanja na drugi oblik plaćanja, važno je nazvati svoju banku kako biste otkrili korijen problema.

    Ključna je komunikacija, te brza prijava sumnjive aktivnosti koja vašoj banci daje najbolju priliku za istragu, zaustavljanje mogućih gubitaka i očuvanje sigurnosti vaših računa u budućnosti.

    5. Dobili ste neočekivane zamjenske kartice

    Ako poštom primite zamjensku kreditnu karticu, nemojte pretpostaviti da je to uobičajeni protokol za vašu banku. Ako nove kreditne ili debitne kartice počnu stizati poštom, to bi mogao biti znak da je neko pokušao promijeniti podatke o vašem računu.

    Biti oprezan, a opet pribran najbolji je način da izbjegnete stres od prijevare. Upoznajte znakove kako biste mogli djelovati, ali također zapamtite da banke žele pomoći ako se problemi pojave. Uz neke jednostavne mjere opreza, svako se može osjećati sigurnije sa svojim financijskim računima.

  • 6. Primili ste sumnjive poruke od svoje banke

    Konačno, prema novoj analizi FTC-a iz 2023. godine, lažna upozorenja o bankovnoj prevari bila su najčešći oblik prevare putem tekstualnih poruka prijavljen agenciji. U stvari, izvještaji o porukama u kojima se lažno predstavlja banka porasla su gotovo dvadeset puta od 2019. godine, piše FTC.

    U ovoj phishing prevari, prevaranti koji se pretvaraju da predstavljaju banku traže od ljudi da potvrde velike prijenose ili kupnje koje nisu izvršili. Nakon stvaranja osjećaja hitnosti, žrtva prevare povezuje se s lažnim predstavnikom korisničke službe, koji prikuplja njihove lične podatke i koristi ih u lažne svrhe.

    Ako primite ovakvu poruku, umjesto da se povežete putem telefonskog broja koji oni daju, svakako nazovite glavnu službu za korisnike svoje banke. Oni će provjeriti je li upozorenje u tekstu lažno ili ne, što će vam pomoći da izbjegnete financijsku katastrofu.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje