Petak, 25. Septembra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Kako izbjeći nevolje na poslu kada kasnite

Ako zakasnite na zabavu sat vremena neće vam se vjerovatno dogoditi ništa, no ako debelo zakasnite na posao, mogli biste se naći u nevolji.

Stoga ne čudi da zaposlenici, sudeći po nedavno objavljenom istraživanju kompanije CareerBuilder, smišljaju razne izgovore svojim poslodavcima zašto su taj dan zakasnili na posao.

Neki od najmaštovitijih izgovora koje su poslodavci čuli, pokazuje istraživanje, glase: „kafa mi je bila prevruća i nisam mogao krenuti na posao dok se ne ohladi”, „pas mi je pojeo raspored za posao”, a jedan poslodavac je naveo kako mu je zaposlenik svoje kašnjenje opravdao rečenicom „mama me zaključala u ormar i zato nisam mogao ranije doći”.

Rosemary Haefner, direktorica ljudskih resursa u CareerBuilderu, savjetuje kako najbolje izbjeći nevolje zbog kašnjenja na posao.

Haefner je pojasnila kako je svaka firma po tom pitanju drugačija i da ponekad kasniji dolazak na posao neće uzrokovati toliko veliki problem koliko smo možda mislili.

“To uveliko ovisi o politici firme prema kašnjenju”, rekla je Haefner za Business Insider. “Ako svako u kompaniji dolazi na vrijeme na posao, a vi ne, vjerovatno ćete se istaknuti. Ako je povremeni kasniji dolazak na posao prihvatljiv u vašoj firmi, vjerovatno nećete biti disciplinirani.”

Ako želite znati kako ublažiti negativne posljedice kašnjenja na posao, donosimo vam nekoliko koraka za to:

1. Ako možete, nazovite unaprijed
“Ako znate da ćete kasniti, najbolje je da nazovete svoje nadređene i obavijestite ih o tome”, kaže Haefner. “Zatim se pokušajte dogovoriti s nekim da vas pokrije, ako je to potrebno i moguće.”

2. Razmislite o posljedicama vašeg kašnjenja
Jeste li zbog kašnjenja propustili nešto veliko? Ako niste, vjerovatno je najbolje izbjeći stvaranje drame oko toga.
“Ako ste puno kasnili, možda ćete morati posegnuti za izvinjenjem putem e-maila”, kaže Haefner. “Još jedan razlog zbog kojeg biste mogli odabrati tu opciju jest ako je vaše kašnjenje uzrokovalo veliki problem za firmu, kao što je gubitak klijenta.”

3. Izvinite se
Nikada ne škodi reći da vam je žao.

“Kašnjenje je dio života i uvijek je pristojno izviniti se kada se to dogodi”, rekla je Haefner. “Ljudski je griješiti, stoga preuzmite odgovornost i krenite dalje”.
Ako smatrate da ste opasno zabrljali, izvinite se lično, umjesto putem e-maila.

4. Navedite objašnjenje
Ako imate legitimno objašnjenje, slobodno ga recite! Samo pokušajte zvučati kao da zaista dajete smisleno objašnjenje, a ne da se izvlačite.

5. Jasno recite da vam to neće ući u naviku
Mogli biste reći nešto poput: “Znam da ova firma cijeniti tačnost i potrudit ću se ubuduće dolaziti na vrijeme”, kaže Haefner, a prenosi Jutarnji.

6. Budite iskreni
Iako vam može biti primamljivo izmišljati razloge svog kašnjenja, integritet je ono što svaka firma cijeni. Ako slažete i budete uhvaćeni, prekršit ćete povjerenje poslodavca i to će ga još više uzrujati.

Ako vam se ipak čini da je vaš izgovor previše sulud, iako je možda istinit (poput „pas mi je pojeo raspored za posao”), možda je ipak bolje da smislile neki bolji razlog. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,