Četvrtak, 30. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Neum pristupačniji od ostalih turističkih destinacija na Jadranu, očekuje se rekordna zarada

Preuzmite sliku

Neum bi ove godine po zaradi od turizma trebao nadmašiti rekordnu, predpandemijsku 2019. godinu. Trenutno su popunjeni gotovo svi kapaciteti, a cijene su u odnosu na prošlu godinu više za oko 15 posto, što jedini bh. grad na moru i dalje čini cjenovno pristupačnijim od ostalih turističkih destinacija na Jadranu.

Turistička sezona u Neumu ove godine pokazuje odlične rezultate iako je ljetovanje u bh. biseru na Jadranu za ovu godinu skuplje za nekih 15 posto, kazao je Feni viši stručni saradnik Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanske županije Ramiz Bašić, dodavši pritom da su turistički djelatnici prezadovoljni predsezonom i trenutnom popunjenošću turističkih kapaciteta (95 posto), a i za postsezonu se prave planovi.

  • Glavnina neumskih gostiju dolazi iz BiH, a jedan dio gostiju je iz Francuske, Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske, Češke, Slovačke, Srbije, a od ove godine povećan je i broj gostiju iz Republike Hrvatske.

    U Neumu se nadaju da će za ovu sezonu doći do brojki iz 2019. godine.

    – Sigurno je da će biti preskočena u financijskom dijelu, ali čeka se hoće li se to ostvariti i po broju dolazaka i broju noćenja – ističe Bašić.

    Odlične turističke rezultate bilježi i Međugorje, koje je samo na 42. godišnjicu Gospinih ukazanja posjetilo oko 50 hiljada hodočasnika iz svih krajeva svijeta.

    – Naravno da to predstavlja i izuzetnu financijsku dobit za trgovce, ugostitelje, turističke radnike i gospodarstvenike u tom hercegovačkom kraju – napominje viši stručni suradnik TZ HNŽ-a.

    Cijene noćenja i usluga

    Govoreći o poskupljenjima, tj. za koliko su cijene usluga i noćenja u HNŽ-u veće u odnosu na lani, rekao je kako su one od 10 do 15 posto više zbog povećanja cijena ulaznih komponenata (troškovi goriva, energije i slično).

    – Međutim, naše destinacije ostaju i dalje veoma cjenovno pristupačne i konkurentne, naročito u odnosu na susjedne destinacije na hrvatskoj i crnogorskoj obali gdje su cijene pojedinih usluga i proizvoda kudikamo više – ocjenjuje Bašić.

    Upitan koliko jedna obitelj ove godine mora izdvojiti za ljetovanje u Neumu, Bašić odgovora kako su cijene smještaja i usluga veće za nekih 15 posto u odnosu na lani, pa bi po nekim izjavama turističkih djelatnika iz Neuma, četveročlana porodica dnevno trebala izdvojiti od 150 do 200 eura.

    Naravno, taj iznos bitno ovisi o tome je li smještaj rezerviran u privatnim sobama, apartmanima ili pak u hotelima, gdje je najskuplje, nadodaje.

    Na pitanje koliko je u prvih šest mjeseci u HNŽ-u ostvareno dolazaka i noćenja, ističe kako zasad nemaju službene podatke i točne brojke, ali po svemu sudeći može se reći da se uspješna ovogodišnja sezona nastavlja i da će vjerojatno ovo razdoblje biti za nekih 10-15 posto uspješnije od prošlogodišnjeg.

    – Nalazimo se u srcu turističke sezone i nakon uspješne predsezone, a uzimajući u obzir trenutna turistička kretanja u HNŽ-u, imamo razloga vjerovati da će sve naše destinacije ostvariti rezultate koji će biti uspješniji od prošlogodišnjih – naveo je Bašić.

    Rekao je i kako turizam u HNŽ-u u dosadašnjem dijelu godine ostvaruje pozitivne trendove u vidu rasta turističkog prometa.

    – Špica sezone je tek počela i pred nama su intenzivni dani tokom kojih moramo zadržati kvalitetu usluge i zadovoljstvo gostiju jer samo tako možemo dugoročno graditi imidž županije, a u širem kontekstu Hercegovine, kao kvalitetne i održive turističke regije – ustvrdio je Bašić.

    Turistička zajednica HNŽ-a trenutačno priprema nekoliko projekata za daljnje unapređenje turističkog sektora i diverzifikaciju turističke ponude u Županiji, a sve u okviru programa prekogranične saradnje Hrvatska-BiH-Crna gora za razdoblje 2021.-2027.godine.

    Turistička zajednica će aplicirati s projektima koji se najviše odnose na rekonstrukciju i valorizaciju kulturno-povijesnog nasljeđa u HNŽ-u i njegovu promociju.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , , ,