Petak, 3. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Banjalučki ćevap postaje brend

Preuzmite sliku

Grad Banja Luka pokrenuo je inicijativu za brendiranje banjalučkog ćevapa.

U petak je održan sastanak u Gradskoj upravi, kojem su pored predstavnika Odjela za gospodarstvo i lokalni ekonomski razvoj, prisustvovali i predstavnici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Tehnološkog fakulteta Banja Luka, Agencije za sigurnost hrane BiH, Veterinarskog instituta Republike Srpske “dr Vaso Butozan”, Poljoprivrednog instituta Republike Srpske, Privredne komore Republike Srpske, kao i predstavnici Udruženja “Horeka” Banja Luka, pišu Nezavisne novine.

Grad Banja Luka je prepoznao značaj brendiranja banjalučkog ćevapa, koji, kako je kazala ovlaštena potpisnic a u Odjelu za privredu i lokalni ekonomski razvoj Aleksandra Simić, zaslužuje naći se na listi zaštićenih proizvoda s teritorija BiH, navode iz Gradske uprave.

Simić je pojasnila kako zaštićeni proizvod s oznakom geografskog porijekla i tradicionalnih specijaliteta hrane donosi brojne prednosti kako za njegove proizvođače i zemljopisno područje s kojeg potječe tako i za djelatnosti koje se vežu za njega s posebnim osvrtom na turizam i turističku ponudu grada.

Prema njenim riječima, tijekom sastanka definirane su aktivnosti i procedure koje bi trebale biti provedene da bi se došlo do željenog cilja, te je dogovoreno da u narednom razdoblju predstavnici udruženja “Horeka”, Privredne komore i Odjela za privredu i lokalni ekonomski razvoj kontaktiraju mesare, roštiljnice i ugostitelje u cilju njihovog animiranja i uključivanja u ovaj proces.

Banjalučki ćevap u lepinji mnogi smatraju najslavnijim brendom Banjaluke. Jedinstven je po svom izgledu, ukusu i načinu serviranja. Pojavio se prije više od 100 godina i proslavio se i odomaćio prvo po cijeloj bivšoj SFRJ, a potom i dalje po svijetu.

Banjalučki ćevapi su prečnika oko 2 cm, dužine oko 5 cm i prave se “pločoce” od po četiri ćevapa u nizu. (Foto: SeeSrpska)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,