Srijeda, 15. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Promjena politike poslovanja: Vlasnik Zare smislio novu prodajnu filozofiju

Preuzmite sliku

Inditex uz Zaru još u grupaciji ima brendove Massimo Dutti, Bershka te Pull & Bear, a odjeću prodaje u gotovo 7500 trgovina u cijelom svijetu

Vodeći svjetski trgovac odjećom, španski Inditex, odlučio se za preokret u razvoju svoje prodajne mreže pod egidom “manje je više”.

Kako navodi Reuters, kompanija je od 2012. smanjila broj trgovina na matičnom španskom tržištu za njih 297 odnosno za 15 posto. Inače, u Španiji vlasnik Zare ima daleko najveći broj trgovina i trenutno ih u toj državi 1635 koje su zaslužne za šestinu prodajnih prihoda.

Zatvaranjem trgovina potaknute su špekulacije među investitorima kako se kompanija suočava s usporavanjem prodaje s obzirom da se razvila u sadašnje okvire upravo zahvaljujući brzom rastu maloprodajne mreže.

Međutim, kako navode izvori unutar kompanije koji su željeli ostati anonimni, prodajna površina ustvari se povećala jer kako kompanija zatvara manje trgovine, tako proširuje ekskluzivna prodajna mjesta u središtima gradova. Primjera radi, u Bilbau je  prošle godine otvorena nova Zarina trgovina na tri sprata u starom dijelu grada dok su istovremeno ugašene tri manje trgovine u gradu. Tezu o proširenju dokazuje i podatak da je prošle finansijske godine neto prodajna površina porasla 4,7 posto. Ove godine kompanija očekuje rast od četiri posto.

Podsjetimo, Inditex uz Zaru još u grupaciji ima brendove Massimo Dutti, Bershka te Pull & Bear, a odjeću prodaje u gotovo 7500 trgovina u cijelom svijetu. To je gotovo dvostruko više nego što zajedno imaju Gap i Japan's Fast Retailing te 2500 više od najvećeg konkurenta, švedskog H&M-a. Međutim, zatvaranje trgovina nije rezervisano samo za špansko tržište. Prošle godine, prvi puta u svojoj historiji, Inditex je zatvorio više trgovina u Kini nego što ih je otvorio.

Valja naglasiti kako je Inditexova mreža u azijskoj sili najveća izvan matičnog tržišta. Globalno gledano, kompanija i dalje otvara više prodajnih mjesta, ali je stopa rasta usporila. Prošle godine planirali su otvoriti između 300 i 400 trgovina, a zatvoriti njih 200. Međutim, na kraju su otvorili 370, a ugasili 355 dućana. “Za nas je kvaliteta prodajnog prostora jednako važna kao i stopa rasta”, izjavio je Marcos Lopez, direktor tržišta kapitala u Inditexu.

Iako je lanjski rast Inditexove prodaje od sedam posto daleko bolji od H&M-ova rezultata od tri posto, činjenica je da španski div osjeća pritisak konkurencije, posebno internetske s obzirom da je Amazon postao najveći trgovac odjećom u SAD-u i Velikoj Britaniji. Inditexova prodajna marža u padu je već neprekidnih šest godina, smanjivši se sa 19,5 posto u 2013. na lanjskih 16,7 posto, kako pokazuju podaci Refinitiva. Ramiz Chelat, fond menadžer kompanije Vontobel Asset Management koja je jedan od dioničara Inditexa smatra kako je očekivano da rast prodajne površine u budućnosti uspori.

“Međutim, sedam posto rasta prodaje u zahtjevnom maloprodajnom okruženju ustvari je vrlo atraktivno”, dodaje Chelat. U svakom slučaju, uspjeh ili propast Inditexove filozofije zatvaranja manjih i proširenja ekskluzivnih trgovina odredit će može li kombinovanje internet prodaje s velikom mrežom fizičkih trgovina uroditi plodom na tržištu masovne mode. Konkurenti ipak slijede drugačiji model. Primjera radi, američki Gap je najavio zatvaranje 230 trgovina dok Sephora i Target kreću u smanjivanje postojećih dućana. (Poslovni.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje