Četvrtak, 16. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Nakon osam godina, sudskim putem dobili nestali novac uplaćen putem Western Uniona

Preuzmite sliku

Zorica Bambulović i Predrag Petrović nakon punih osam godina dobili su sudski proces protiv “Raiffaisen Banke” i Nove Banke AD Bijeljina banaka odgovornih za nestanak njihovog novca uplaćenog putem Western Uniona. Oštećeni su na kraju uspjeli dobiti nazad 3.000 eura, plus zakonske zatezne kamate kao i troškove parničnog postupka u iznosu od 3.828 KM.

Učnijeni brojni propusti

– Dana 04.06.2006. u prostorijama Nove Banke a.d. u Brčkom, poslala sam preko Western Union transfera novca u iznosu od 3.000 EUR na ime mog supruga, sa naznačenom destinacijom „Italija“. Novac je podiglo N.N. lice, nismo znali niti gdje niti kako, s obzirom da je transfer glasio isključivo na supruga, i isključivo se mogao podiči samo u Italiji, navodi Zorica Bambulović te dodaje:

Odmah smo se obratili Nova Banka a.d., a zatim i Raiffeisen Banci (zastupnik Western Union u BiH), gđi Indiri Hadžović. Odgovor je bio u najmanju ruku šokantan: „Primalac je prilikom podizanja novca znao podatke vezano za isplatu, čime su ispoštovana PRAVILA Western Union-a!“.

  • western-union-transfer-novca
  • Foto: Ilustracija

    Njihovih par odgovora meni su se sveli na negiranje bilo kakve odgovornosti, te da su oni kako su i naveli:

    „Poslali novac na navedenu geografsku lokaciju i time ispunili svoju obavezu“. A to što novac nije podiglo lice na koje je transfer naslovljen, niti je to lice idenifikovano bilo kojim ličnim dokumentom, za Raiffeisen Bank BH i Western Union nije predstavljalo problem.

    Od početka su zauzeli stav: „To je vaš problem ako je neko drugi preuzeo novac umjesto Vašeg supruga.“

    Suprotno svemu ovome, prije nego sam uplatila novac na šalteru, rekli su mi da je novac potpuno siguran. Uplata je inače obavljena u „Nova Banka“ a.d. u preko koje smo godinama imali otvorene račune kao fizička lica, te istu koristili u svakodnevnom poslovanju.

    Nova Banka, kojoj smo vjerovali i u kojoj je izvršena transakcija, odmah se ogradila od svega i nije nikada učinila ništa da bi nas kao svoje komitente obeštetila. Nasuprot tome, mojim poznanicima i prijateljima određeni zaposlenici ove Banke su širili priču da „nemamo bilo kakve šanse da dobijemo slučaj na sudu“, te da oni imaju „odličan pravni i advokatski tim protiv kojeg nemamo šanse na sudu u Sarajevu“. Ovo je bio dodatni udarac od nekog ko nam je trebao pomoći u teškoj situaciji.

    Napominjem da prilikom Western Union transakcije (na šalteru Nove Banke a.d.):

    – Nisu prihvatili moj zahtjev da se unese broj ličnog dokumenta primaoca, radi pravilne identifikacije);

    – Nisu pravilno unijeli lozinku (unešena u polje „poruka za primaoca“);

    – Nakon toga je rečeno da lozinka nije ni potrebna, jer je transakcija 100% sigurna i da niko ne može podići novac osim naznačene osobe; te su poništili lozinku.

    – Nisu unijeli grad u kome će se preuzeti novac u Italiji, jer su rekli da nije bitno, tako da su ostavili mogućnost da se novac podigne bilo gdje u Italiji;

    – Na suđenju su tvrdili čak da sam sama popunjavala obrazac.

  • azur-prnjavorac-advokat3
  • Prnjavorac: Dugotrajan i težak proces

    Agencija za bankarstvo RS (direktor Slavica Injac), kojoj smo se obratili, takođe je odbacila odgovornost banaka u svom pismenom dopisu. Pri tome nije pokazala nikakvu zainteresovanost za naš slučaj, bez obzira na ukazivanje na brojne nepravilnosti same transakcije, te kršenja osnovnih postulata bankarskog poslovanja u Bosni i Hercegovini.

    Agencija za bankarstvo se čak nije osvrnula na jasno kršenje zakona o bankarstvu, koje je očigledno na samoj uplatnici Western Union-a, gdje se na poleđini obrasca za uplatu (koji inače ne vidite prilikom potpisivanja jer su slova na poledjini, blijeda i sitna) odriče svih odgovornosti ukoliko transakcija ne bude obavljena pravilno.

    Nakon ovoga smo na preporuku mnogih angažovali respektabilni advokatski ured Prnjavorac, te sudskim putem pobjedili obje Banke i sam sitem Western Union i sve njihove „advokate i pravne službe“ (kako su u banci tvrdili da nećemo uspjeti), na Općinskom sudu u Sarajevu, a nedavno je Kantonalni sud u Sarajevu potvrdio prvostepenu odluku, čime je naša pravna bitka dobila svoju pravosnažnost, i pravda je zadovoljena nakon 7 godina pravne borbe.

    U proteklih 7 godina, saznala sam za još nekoliko (bar 5) identičnih slučajeva gubitka novca preko Western Union transfera samo u mome gradu.

    Nažalost, ljudi su ćutali o ovome u javnosti, obeshrabreni tvdnjama Western Union-a i Raiffeisen Banke da je sve njihova krivica. U većini slučajeva nisu ni pokretali sudski spor. Malobrojni koji jesu, izgubili su ga, na žalost.

  • bambulovic-western2
  • Ovaj nesvakidašnji slučaj zavrijedio je prostor i u dnevnim novinama

    Azur Prnjavorac, advokat: Prilikom transfera novca putem Western Union, radi veće sigurnosti koristiti i vlastitu lozinku.

    – Uvidom u sam ugovor o zastupništvu o internacionalnom brzom transferu novca putem Western Union zaključenog između RB Banke i Western Union, Francuska, takođe može se uvijedjeti da se Western Union, ogradio od bilo kakve odgovornosti ukoliko transakcija ne bude obavljena pravilno „Western Union se neopozivo odriču bilo kakvih i svih prava koja mogu imati od suda u bilo kojem sudskom postupku koji uključuje bilo kakvo potraživanje vezano za ili koje proizlazi iz ovog ugovora. napominje Prnjavorac.

    – Pravda je zadovoljena, nakon 7 godina sudske bitke, zaključuje advokat Azur Prnjavorac.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje