Nedjelja, 19. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

MasterIndex BiH: 76% ispitanika bi željelo potvrđivati plaćanje skeniranjem lica ili otiska prsta

Preuzmite sliku

Popularno

Beskontaktna plaćanja brža i jednostavna platna metoda za 67% ispitanika, 39% ispitanika zainteresovano da plaća mobilnim novčanicima.

  • Rezultati najnovijeg MasterIndex BiH istraživanja pokazuju da su beskontaktna plaćanja sastavni dio savremenog platnog iskustva građana Bosne i Hercegovine, a da 85% ispitanika posjeduje beskontaktnu karticu. Beskontaktno se najčešće plaća u supermarketima (69% ispitanika), na benzinskim pumpama (50%) i u buticima (41%), odnosno na užurbanim trgovačkim lokacijama, tamo gdje su brzina i jednostavnost plaćanja bitni kako kupcu, tako i trgovcu na kasi. Upravo su brzina i jednostavnost korištenja najčešći razlog zašto se korisnici odlučuju da plate beskontaktno, što je istaklo 67 odsto ispitanika, a ostale prednosti ove platne metode koje korisnici navode su sigurnost (41%) i kontrola, jer kartica ostaje sve vrijeme u rukama korisnika (40%).

  • Još jedan pokazatelj oslanjanja na beskontaktna plaćanja je i MasterIndex podatak da se 28% ispitanika odlučuje da iznose do 60 KM plati prislanjanjem kartice ili telefona, što je malo više nego broj korisnika koji te iznose plaćaju standardnim ubacivanjem kartice u POS terminal (24%).

  • Iako kao pojedinačna metoda, gotovina učestvuje sa 45% u plaćanju takvih manjih iznosa, pozitivan pokazatelj promjene potrošačkih navika je zbirno učešće bezgotovinskih plaćanja sa 55% u plaćanju iznosa do 60 KM.

  • Iznos od 60 KM je trenutna granica do koje nije potrebno unositi PIN kod prilikom beskontaktnih plaćanja Mastercard karticama i za 28% ispitanika, taj limit je odgovarajući. Međutim, 19% ispitanika je izrazilo spremnost da plaća beskontaktno bez unosa PIN koda iznose do 90 KM, dok bi još 23% bilo spremno da tako plaća i iznad 90 KM.

    Iako je PIN kod ustaljena metoda za potvrdu plaćanja na koju bi voljelo da se i dalje oslanja 67% ispitanika, MasterIndex ispitanici iz Bosne i Hercegovine pokazuju naklonost ka savremenim platnim i sigurnosnim tehnologijama, pa čak 76% ispitanika želi da svoja plaćanja potvrđuje biometrijski, odnosno skeniranjem otiska prsta ili lica, što su metode koje građani već koriste prilikom otključavanja savremenih pametnih telefona.

  • Upravo su mobilna plaćanja aktuelni trend u razvoju platnog tržišta u BiH. Mobilna plaćanja predstavljaju beskontaktno plaćanje putem mobilnog telefona ili drugog pametnog uređaja, i to tako da u svom telefonu korisnik ima instaliranu aplikaciju mobilnog novčanika u koju je dodao svoju platnu karticu, i umjesto da prislanja karticu na terminal u trenutku plaćanja, on jednostavno prisloni svoj telefon. Za ovakav vid plaćanja je zainteresovano 31% ispitanika. Putem mobilnih telefona se mogu obavljati i druge vrste prenosa novca, kao što je na primjer direktan prenos sredstava sa kartice jednog korisnika na karticu drugog korisnika (opcija za koju je zainteresovano 39% ispitanika) ili prenosi iz aplikacije mobilnog bankarstva (29% ispitanika).

     

     

    Brzina i jednostavnost su karakteristike mobilnih plaćanja koje bi podstakle 60% MasterIndex ispitanika da plaćaju na ovaj način, dok je za 53% njih to praktičnost, jer korištenje mobilnog novčanika eliminiše potrebu za nošenjem drugog novčanika. Dodatno, 40% ispitanika je istaklo činjenicu da nema dodatnih troškova, a 30% njih kaže da korištenjem mobilnih novčanika ostvaruju posebne benefite, kakav je povrat novca (cash back), što je tradicionalna kampanja koju Mastercard organizuje kao način da nagradi postojeće i podstakne nove korisnike mobilnih plaćanja.

    „Beskontaktna plaćanja su, za 8 godina koliko su dostupna u Bosni i Hercegovini, u značajnoj mjeri oblikovala očekivanja potrošača u pogledu brzine, praktičnost, sigurnostii i jednostavnosti. Sve Mastercard kartice u Bosni i Hercegovini su beskontaktne, a dalji pravac razvoja tržišta je takav da se te beskontaktne kartice sve više koriste u okviru mobilnih novčanika, odnosno za mobilna plaćanja. Naši korisnici trenutno na raspolaganju imaju 6 mobilnih novčanika u 6 banaka i vjerujemo da će taj broj nastaviti da raste u budućnosti, u skladu sa jasnim opredjeljenjem i sve većim oslanjanjem tržišta na savremene digitalne tehnologije“, zaključila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u kompaniji Mastercard.

    O studiji MasterIndex

    MasterIndex BiH istraživanje je tradicionalno godišnje ispitivanje navika i potreba aktivnih korisnika platnih kartica u zemlji. Istraživanje se sprovodi svake godine od 2017. godine i obavlja se na reprezentativnom uzorku građana Bosne i Hercegovine starijih od 18 godina.
    O kompaniji Mastercard

    Mastercard je globalna tehnološka kompanija u oblasti platne industrije. Naša misija je da pomažemo i osnažimo inkluzivnu, digitalnu ekonomiju od koje korist imaju svi i svuda time što transakcije činimo sigurnim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Kroz korištenje sigurnih podataka i mreže, partnerstava i oslanjajući se na neprocjenjive strasti, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, finansijskim institucijama, vladama i poslovnim subjektima da ostvare svoj najveći potencijal. Naš koeficijent pristojnosti (DQ) je u osnovi naše poslovne kulture i svega što radimo unutar kompanije i izvan nje. Sa vezama na preko 210 tržišta i teritorija, mi gradimo održivi svijet u kome su neprocjenjive mogućnosti svima dostupne.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje