Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zimske muke vozača: Kako zaštititi dizelski motor na niskim temperaturama?

Preuzmite sliku

Nikako ne pokušavajte odlediti sistem goriva fenom ili sličnim predmetima jer postoji opasnost od požara

Benzinske pumpe u zimskim mjesecima prelaze na takozvani zimski dizel, jer na temperaturama od minus 7 stepeni stvaraju takozvani parafinski kristali koji mogu začepiti sistem goriva i filter. Zimski dizel sadrži posebne aditive koji osiguravaju zaštitu od smrzavanja do minus 20 stepeni.

Ali to nije uvijek dovoljno, čak i prije nego što se dosegne oznaka od minus 20 stepeni, mogu se formirati prvi kristali. U najgorem slučaju to može uzrokovati skupu štetu, primjerice na brizgaljkama, prenosi autoklub.hr.

Kako bi se to spriječilo, mnoga moderna vozila imaju posebne sisteme grijanja koji štite sistem goriva. Ali ako temperature padnu drastično, i ova zaštita može zakazati.

Kako zaštititi dizel od mraza?

Zaštićeno parkirno mjesto – najbolji način za održavanje protoka goriva je parkiranje automobila na mjestu zaštićenom od hladnoće. Dakle u garaži. Ako to nije moguće, poslužit će drugi teren koji je što zaštićeniji.

Aditivi – kako bi zimski dizel što duže ostao tečan, dodaju mu se određeni aditivi. Kako bi vaše dizelsko vozilo bilo spremno za rad na vrlo niskim temperaturama, gorivu možete preventivno dodati aditive. Međutim, trebali biste nastaviti oprezno i ​​obratiti pažnju na odgovarajuće izdanje proizvođača.

  • Winter car breakdown – woman call for help, road assistance

    Ako dodate pogrešne tvari, možete negativno uticati na učinak podmazivanja goriva.

    Redovno održavajte dizel – voda se skuplja u filtru goriva i mora se redovno ispuštati. Ako se to ne dogodi, voda se može smrznuti i tako začepiti filter. Pražnjenje filtra obično je dio pregleda vozila.

    Što ako je sistem goriva već začepljen?

    Ako se automobil više ne upali jer se nakupilo previše čestica parafina, sistem goriva mora se odmrznuti. Da biste to učinili, automobil mora biti parkiran na toplom, primjerice u radionici (tada pomaže samo vuča).

    Čim se sistem ponovno zagrije, parafinske čestice se također otapaju – i dizel ponovno može teći. Osim toga, filter goriva treba zamijeniti u radionici.

    Koje biste pogreške svakako trebali izbjegavati?

    Otapanje sistema goriva fenom za kosu – nikako nemojte pokušavati odlediti sistem goriva fenom za kosu ili sličnim predmetima. Postoji opasnost od požara.

    Dodavanje benzina – u prošlosti se dizelu zimi dodavala mala količina benzina. To svakako treba izbjegavati u modernim automobilima jer u najgorem slučaju riskirate veliko oštećenje motora.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,