Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Tek predstavljen, a već rasprodat: Novi Bentley ima enterijer star 5.000 godina i cijenu od 2 miliona

Preuzmite sliku

Bentley je, poput ostalih proizvođača, odlučio da svoju ženevsku premijeru ljubiteljima četvorotočkaša predstavi putem interneta

Bentley Mulliner Bacalar je automobil bez krova sa enterijerom izrađenim od drveta starog 5.000 godina. Biće napravljeno samo 12 ovakvih automobila, a cijena svakog je 2 miliona dolara (1,5 miliona funti, odnosno 1,75 miliona eura).

Britanska kompanija je planirala da prikaže luksuzni automobil na Sajmu u Ženevi, ali je spektakl otkazan zbog opasnosti od koronavirusa. Bentley je, poput ostalih proizvođača, odlučio da svoju ženevsku premijeru ljubiteljima četvorotočkaša predstavi putem interneta.

  • Bacalar je “barchetta”, odnosno automobil bez krova (barchetta – mali čamac, na italijanskom). Ne postoji ni pokretni krov od platna, pa je, kada pada kiša, najsigurniji je u garaži. Pokreće ga motor od 12 cilindara i 650 konjskih snaga, sa mjenjačem od osam brzina i pogonom na sva četiri točka, ali je snagu moguće prebacivati i na zadnje i na prednje točkove.

    Ime je dobio po jezeru na meksičkom poluostrvu Jukatan. Iako liči na Bentley Continental GTC, Bacalar nema ništa zajedničko sa tim automobilom, osim ručica na vratima, piše CNN.

  • Enterijer je izrađen od drveta koje se tokom 5.000 godina održalo na prirodan način. Pronađeno je u rijekama, jezerima i močvarama britanske regije Istočna Anglija. Milenijumi su drvo ofarbali u crno. Poslije iskopavanja sušeno je u kontrolisanim uslovima, kako bi se spriječilo propadanje i očuvao prirodan izgled.

  • Iz kompanije kažu da ovaj način sređivanja enterijera ide u prilog održivom razvoju. Druga boja napravljena je od pepela pirinčane ljuske, nusproizvoda industrijske proizvodnje pirinča. Pepeo se koristi u pravljenju supstance koja daje sjaj boji. Umjesto uobičajene srebrne boje, znak Bentley napravljen je od tamne bronze sa detaljima crnog titanijuma.

    Gepek se radi po mjeri kupca. Dizajniran je tako da se savršeno uklapa u prostor iza sedišta i djelo je italijanske kompanije Schedoni. Pravi se prema postojećim dimenzijama automobila. Schedoni je kompanija specijalizovana za ovaj segment izrade vozila, a najviše dizajniraju gepeke sportskih i luksuznih automobila.

  • Bentley Bacalar je zamišljen kao prvi u nizu rijetkih i skupih automobila namijenjenih bogatim kupcima. Strategija kompanije slična je strategiji sestrinske firme Bugatti, a obje su dio Volkswagen group. Bugatti je posljednjih godina predstavio nekoliko luksuznih modela koji su skuplji i od Bentley Bacalara – cijena Bugatti Chirona je blizu 3 miliona dolara.

  • U borbu za najbogatije kupce uključuju se i drugi proizvođači. Aston Martin također pravi luksuzne automobile čije su cijene izražene sa sedam cifara, a broj vozila ograničen je u toj mjeri da svi mogu stati na jednom parkiralištu.

    Svih 12 Bentley Bacalara kupljeno je unaprijed. Budući vlasnici su u kontaktu sa odeljenjem Mulliner, kako bi izabrali detalje enterijera svog automobila. Mulliner posluje od 1760. godine kao firma specijalizovana za izradu kočija po želji kupaca. Sa razvojem automobilske industrije promijenili su djelatnost, pa decenijama rade karoserije skupih vozila, uključujući Bentley. Od 1959. godine Mulliner posluje u okviru kompanije Bentley. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje