Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Spremni ste za ljetovanje? Ovih 8 stvari biste trebali provjeriti prije odlaska na put

Preuzmite sliku

Konačno je stiglo toplo vrijeme, s njima i godišnji odmori. Većina na odmor putuje automobilom, a ako se u hladnijem dijelu godine ne vozite često na duža putovanja, prije putovanja je preporučljivo napraviti kontrolni pregled automobila, piše Večernji list

Pritisak u gumama i razinu ulja u motoru svaki bi vozač redovno trebao sam kontrolisati, a bilo bi dobro da se pomnije pregleda vaš automobil kako vas ne bi na putovanju iznevjerio, preporučuje se da ga pregledaju stručne osobe u nekom od servisnih centara.

Kontrolni pregled obično traje do pola sata. Radi se kompletna rutinska provjera automobila jer nema manje važnih komponenti, a ona uključuje i računalnu dijagnostiku priključenjem posebnog računalnog programa na računar automobila i fizički pregled vozila, obično u standardnih 40 tačaka koji, među ostalim, uključuje kontrolu provjere guma, kočnica, cijelog ispušnog sistema, ovjesa, klima-uređaja, svjetla…

  • Računalna dijagnostika

    Provjerava se rade li sve komponente pravilno, odnosno rade li uopšte, a pod računalnom dijagnostikom podrazumijeva se otkrivanje uzročnika kvara na motoru koji se najčešće signalizira putem svjetlosne lampice na kontrolnoj ploči automobila. Najčešće se simptomi koje je uočio vozač provjeravaju spajanjem vozila na dijagnostički uređaj.
    Pod dijagnostikom se podrazumijeva i mjerenje kompresije, ispitivanje dovoda goriva, mjerenje ispušnih plinova i ostaloga. Preventivnim pregledima i servisom sprečava se mogućnost nastanka kvara na vozilu. Proizvođači u današnja vozila ugrađuju elektroničke sisteme koji prate rad vozila i pravodobno signaliziraju neispravnost u radu. Ugrađeni računar prati rad elektroničkih senzora, bilježi različite događaje i neispravnosti te pravodobno signalizira kvar putem lampica na kontrolnoj ploči ili onemogućava rad vozila. Ali, važno je naglasiti da jedino obučeni stručnjaci uz pomoć računalne dijagnostike mogu dati precizan odgovor o uzroku problema.

    Provjera tečnosti

    Svakom se vozaču preporučuje da razinu motornog ulja provjerava svaki mjesec. Ako voze stariji automobil koji troši malo više ulja, preporučuje im se da stalno uz sebe u automobilu imaju bar jednu litru motornog ulja kako bi ga mogli doliti kada uoče da ga nedostaje u motoru.

    Na primjer, 1 decilitar ulja svakih 1000 kilometara. Razina rashladne tečnosti u pravilu se provjerava dva puta godišnje – prije ljeta i zime – ali ne bi trebao biti problem provjeriti razinu tekučnosti svaki put kada se otvori poklopac motora. Prije odlaska na put također treba provjeriti tečnost  za pranje vjetrobranskog stakla, kako zbog loše vidljivosti ne bi došli u opasnu situaciju. Također, na pregledu se provjerava i kočna tečnost, a obvezna je i provjera ulja u mjenjaču i servouređaju.

    Provjera kočnog sistema

    Provjerava se debljina kočnih pločica i diskova (moraju se mijenjati kada je prekoračena minimalna debljina ili ako su nastale pukotine, duboki utori ili brazde, odnosno ako su nastale deformacije), kvaliteta kočnog ulja (mora biti postojana, a ne zakuhati zbog intenzivnog kočenja ili zamrznuti se ili zgusnuti na hladnom vremenu). Gleda se i stanje gumenih i metalnih kočnih cijevi, stanje sajli ručne kočnice…

  • Provjera guma

    Mjeri se dubina profila na gumama. Prema zakonu, vožnja zimi nije dopuštena ako nemate najmanje 4 mm profil na ljetnim gumama, a preporuka je mijenjati ih i ne voziti na njima ni u toplijem dijelu godine ako je dubina šare manja od 2-3 mm. Pritisak u gumama trebao bi se provjeravati svake dvije sedmice, ali obvezno prije putovanja. Ako nemate vlastiti mjerač pritiska u gumama, možete ga pronaći na skoro svakoj benzinskoj pumpi. U knjižici vozila ili na naljepnici koja se obično nalazi unutar otvora spremnika za gorivo ili na okviru prednjih vrata treba pogledati koji je propisani pritisak u gumama za vaš automobil.

    U servisu će vam pregledati i zategnutost kotača kiloključem, koja je različita za pojedini automobil. Ako sami zatežete naplatak, nemojte ga previše zategnuti (često se događa) jer može doći do oštećenja vijka i matica, ali, dakako, nemojte ga ni preslabo zategnuti.

    Pregled stražnjeg krila

    Automobil se podiže dizalicom i provjerava se stražnje krilo, od stanja elemenata ovjesa do provjere kompletnog ispušnog sistema. Pregledavaju se prijenosni mehanizmi, poluge i zglobovi upravljača, osovine, glavina kotača, stanje naplataka, amortizera, opruga, položaj ovjesa i zglobovi ovjesa. Detaljan pregled ispušnog sistema može sadržavati i kontrolu katalizatora, kontrolu lambda sondi, kontrolu DPF filtera, nosača ispušnih cijevi i lonaca.

  • Testiranje baterije

    Ne može se auto bez kontrole voziti od jednog do drugog redovnog servisa. Akumulatori su danas gotovo svi hermetički zatvoreni i imaju vijek trajanja od tri do pet godina. Kontrola ispravnosti akumulatora sastavni je dio besplatnog pregleda vozila. Akumulatori se testiraju uz pomoć posebnih uređaja. Voltmetrom se mjeri ukupan napon akumulatora u mirovanju, a areometrom gustoća kiseline.

    Provjera klima-uređaja

    Prije ljeta svakako treba provjeriti i ispravnost klima-uređaja. Kompletan pregled uključuje provjeru mogućeg istjecanja plina iz sistema, pregled filtra klime, filtra kabine te kontrolu električne instalacije sistema klima-uređaja. Po potrebi se nadopunjava plin i servisira klima-uređaj, a može se dogoditi da je potrebna i reparacija kompresora klima-uređaja.

    Pregled signalizacije

    Pregled svjetlosne signalizacije obuhvata kontrolu kratkog svjetla, dugog svjetla, prednjeg svjetla za maglu, prednjega pozicijskog svjetla, pokazivača smjera, stražnjega pozicijskog svjetla, kočnog svjetla i svjetla registarske pločice.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,