Srijeda, 17. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Pet najčešćih razloga zašto automobili ne prolaze na tehničkom pregledu

Preuzmite sliku

Popularno

Ljetni mjeseci, poznato je, razdoblje su u kojemu vozači prevaljuju najviše kilometara tokom godine. Sezona je to godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja.

Upravo zato baš tada često dolazi do “zamora materijala”. Stoga, čak i ako vam uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled, potrebno je obratiti pažnju na vitalne dijelove automobila.

Pet vitalnih dijelova na koje vozači trebaju najviše pripaziti:

Amortizeri, gume, felne

Ukoliko mnogo vozite na putevima koji nisu baš najbolje održavani, te često prelazite preko ležećih policajaca, to izuzetni loše utiče na stanje amortizera. Prije odlaska na put ili pred tehnički pregled dobro bi bilo da provjerite geometriju točkova, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamjenu.

Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne sezonske gume.

Motor

Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme s emisijom izduvnih gasova, neispravnost sistema dovoda goriva, curenje ulja i rashladne tečnosti. Redovno održavanje poput zamjene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.

Karoserija

Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu automobila, ali i ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog sudara.

Nažalost, praksa je do sada više puta pokazala da se zaštita šasije od štetnog djelovanja spoljnih faktora koji mogu rezultirati pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini slučajeva ne obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena.

Kočnice

Svi putevi puni su prašine, vlage, kao i soli tokom zimskog perioda, a sve to loše utiče na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad ručne kočnice često je potrebno očistiti zadnje bubnjeve.

Svjetla

Tokom vožnje u farove stalno udaraju kamenčići i čestice prašine, pa se današnji plastični farovi mehanički oštećuju. Tako vremenom postaju hrapavi i puni rupica.

Hrapava površina nepravilno raspršuje svjetlo, a prljavština poput filtera prigušuje svjetlo i do 80 odsto, zbog čega je važno da ih redovno čistite i polirate, piše Jutarnji.hr.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,