Petak, 17. Septembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Kako je Mercedes maštao 1996. i šta je od toga ostvario (FOTO)

Preuzmite sliku

Popularno

Mercedes je bio inovator mnogih novih tehnologija i sistema koji su danas standard u autoindustriji. Najbolji primjer za to je koncept F200 Imagination iz 1996. godine.

Mnoge inovacije u automobilskoj industriji prvo se pojave na konceptnim vozilima, da bi tek godinama, pa i decenijama kasnije našle svoje mjesto u produkcijskim modelima. Ipak, neke zamisli su previše smjele i izvan standarda, pa nikada ne dospiju do serijskih automobila.

Jedan od koncepata koji su svojevremeno privukli veliku pažnju zaljubljenika u automobile je mercedes F200 imagination iz 1996. Ovaj luksuzni kupe predstavljen je na sajmu automobila u Parizu prije 22 godine sa 6,0 litarskim V12 motorom koji proizvodi 400 ks (294 kW) i 570 Nm.

Snaga se prenosila na zadnje točkove pomoću 5-brzinskog automatika. Iako je imao za to vrijeme impresivnih 400 “konja”, motor nije ono što je privlačilo najviše pažnje na ovom automobilu – bili su to džojstici kojima se upravljalo vozilom umjesto klasičnog volana.

Osim toga, mnogi sadržaji ovog koncepta, koji su danas uobičajeni na serijskim automobilima, tada su predstavljali nešto novo i neuobičajeno. Priča o F200 počinje 1991. kada je Mercedes pokrenuo seriju futurističkih konceptnih oznaka sa oznakom “F”. Prvi je bio F100, da bi 5 godina kasnije bio predstavljen i F200 Imagination.

Jedan od noviteta bili su adaptivni bi-ksenon farovi koji su se sastojali od 6 zasebnih jedinica. Svjetlost farova bi se mijenjala uključivanjem i isključivanjem nekog ili više modula, u zavisnosti od brzine automobila, ali i od tog šta se nalazi ispred vozila.

Danas su adaptivni farovi uobičajeni na mnogim modelima automobila, čak i na nekima iz srednje klase putničkih vozila, a koriste LED tehnologiju koja je u međuvremenu zavladala autoindustrijom.

Zadnje svjetlosne grupe bile su, također, izvan tadašnjih standarda sa neonskom cijevi umjesto klasičnih žmigavaca. Jedna od najvažnijih inovacija bio je bočni zavjesasti vazdušni jastuk, dok je prednji jastuk za vozača bio smješten ispod komandne table, s obzirom da F200 nije imao volan.

Poput mnogih današnjih koncepata, ni mercedes F200 imagination nije imao klasične spoljne retrovizore. Umjesto njih koristio je kamere koje su se nalazile u zadnjim nosačima krova.

Postojala je i kamera koja se nalazila u zadnjem braniku, a svi prikazi sa kamera mogli su da se vide na ekranima na komandnoj tabli, ali i na displeju koji je postavljen umjesto ogledala standardnog unutrašnjeg retrovizora, piše B92.

Dvije decenije kasnije, zadnja kamera je uobičajena na savremenim modelima, a nekoliko proizvođača najavljuje da će uskoro zamijeniti ogledala retrovizora – kamerama.

Ipak, možda najzanimljiviji detalj na F200 bili su upravljački džojstici. Bila su ih dva – jedan se nalazio se lijeve strane, u vozačevim vratima, a drugi na centralnoj konzoli (kako bi automobilom podjednako vješto mogli da upravljaju i ljevoruki vozači).

Oba su imala istu funkciju – guranjem naprijed bi se dodavao gas, povlačenjem pozadi bi se kočilo, a pokretima džojstika lijevo-desno bi se skretalo.

Na njima su bile i druge komande koje se inače nalaze na ručicama iza volana, poput uključivanja žmigavaca, farova ili brisača.

Međutim, ova vizija upravljanja nije našla svoje mjesto u produkcijskim vozilima, jer se pokazalo da je klasičan volan nezamjenjiv – bar dok se jednog dana ne pojave serijski samovozeći automobili.

F200 je na više načina predstavljao prozor u budućnost Mercedesovih tehnologija. U njemu su, također, debitovali aktivni sistem oslanjanja (Active Body Control) i sistem za prepoznavanje glasovnih komandi (Linguatronic), koji su u međuvremenu, uz spomenuti zavjesasti vazdušni jastuk, stigli i u serijske modele.

Kada je riječ o ekstravagantnom sistemu otvaranja vrata, on je kasnije u sličnoj konfiguraciji primjenjen u mercedesu SLR, dok je elektro-transparentni panoramski krov našao svoje mjesto u Maybachu 62.

Čak je i dizajn koncepta iskorišten u nekim kasnijim produkcijskim automobilima, kao što su S klasa (W220) i CL klasa (C215). (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: