Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kad popravak stoji više od cijelog vozila: Sastavljena lista najskupljih kvarova na automobilu

Preuzmite sliku

Obično se kvarovi na automobilu mogu izbjeći redovitim servisiranjem, ali ima i onih na koje vlasnik ne može utjecati svojim ponašanjem i vozačkim navikama!  Bez obzira na to u koju skupinu spadali, popravci od 8, 13 ili 18 hiljada KM bit će mu podjednako mrski.

Kvarovi i njihovi popravci vječna su tema svih vlasnika osobnih automobila, ali i onih koji se to tek pripremaju postati.

Čak i oni koji se voze u novim ili barem novijim vozilima strahuju već i na sami spomen rasprave o najskupljim autodijelovima i najzahtjevnijim popravcima, a za one čiji su se automobili približili hrvatskom starosnom prosjeku (prema posljednjim dostupnim podacima 12,6 godina) ili su ga već i prebacili, ovakve i slične priče gotovo da postaju tabu tema.

A ne bi smjele biti, baš kao što o njima na vrijeme moraju razmišljati i oni koji se tek pripremaju na nabavku korištenog auta.

Zato nikad nije zgorega ponoviti neke od najskupljih kvarova koji mogu zadesiti vlasnike privatnih automobila.

Elektronika, zamašnjak, injektori, pumpe goriva…, sve su to dijelovi koji vas brzo mogu olakšati za iznose koji lako premašuju visinu prosječne plate.

No i takve situacije mogu izgledati kao kamilica u odnosu na one doista skupe, za koje ovdje donosimo samo nekoliko primjera. Neke od njih su očekivane, a neke baš i ne.

  • Kvarovi na motoru

    Havarija motora ultimativna je noćna mora svakog vlasnika automobila, bez obzira na to vozio on stariji i jeftiniji ili noviji i skuplji automobil.

    U pozadini ovakvog problema u slučaju neodgovarajućeg održavanja često se nalazi zupčasti remen: ako se ne mijenja na vrijeme, njegovo pucanje prouzročit će poznati horor scenarij, s udaranjem klipova u ventile, a ovisno o konkretnom slučaju i oštećenjem vodilica i dosjeda, kao i klipova i same glave motora.

    U svakom od navedenih slučajeva nesretni vlasnik može računati s desetak hiljada KM već u startu, što u praksi znači da je ponekad isplativije i jednostavnije zamijeniti čitav motor.

    Dakako rabljenim, a ne novim, jer bi u suprotnom popravak mogao stajati više od vrijednosti cijelog vozila. Dakle, s velikim servisom baš nikad se ne treba igrati niti ga odgađati.

  • Mjenjači

    Automatski mjenjači nekad su bili rijetkost, no danas su svakodnevica za sve veći broj vlasnika privatnih automobila.

    Poznajemo ih nekoliko vrsta, od klasičnih, preko onih kontinuirano promjenjivih prijenosnih omjera (CVT), do brzih i učinkovitih te sofisticiranih mjenjača s dvije spojke (DCT, PDK, EDC…).

    I svima je njima, osim komocije samog korištenja u svakodnevnim vožnjama, zajednička još jedna stvar: dođe li do ozbiljnih problema, popravci su vrlo skupi te se u slučaju da ostanu ispod 2,500 KM vlasnik gotovo može smatrati sretnikom.

    Jer ponekad popravci nisu mogući, nego je jedino rješenje zamjena cijelog sklopa, što se u slučaju repariranog može brojiti u desecima hiljada KM, a novog mjenjača ponekad i više od 26 hiljada KM!

    Uzroci kvara, recimo i to, često leže u nedovoljnoj količini ulja u mjenjaču, odnosno njegovoj nepravovremenoj promjeni i ulasku metalnih strugotina u sami sklop.

    Dakle, opet u neredovnom servisiranju.

  • Diferencijali

    Isto vrijedi i za još jedan vitalni sklop automobila, bez kojeg vožnja kakvu poznajemo i u kojoj uživamo svakoga dana ne bi bila moguća.

    Diferencijal, čija je zadaća da omogući okretanje kotača na istoj osovini različitim brzinama, baš kao i gore spomenuti dijelovi za svoje normalno funkcioniranje zahtijevaju odgovarajuće podmazivanje.

    To znači da je ključ za miran san u najvećem broju slučajeva i ovdje redovno servisiranje, odnosno zamjena ulja u propisanim intervalima.

    Pa i češće, posebno ako se radi o službenim vozilima koja se nerijetko eksploatiraju više i teže od privatnih, no to ne bi trebao biti problem jer je ovdje riječ o doista malim troškovima.

    U suprotnom, ako popravak nije moguć, a vlasnik ima tu nesreću da ne može ništa odgovarajuće pronaći ni na autootpadu, bit će osuđen na kupnju novog diferencijala.

    To bi ga u konačnici opet moglo stajati vrtoglave iznose, jer se ovisno o modelu iznosi mogu kretati oko 8, 10, pa i 15 i više hiljada KM.

  • Kompresori klime

    Za razliku od motora i mjenjača, bez klima-uređaja se u osobnom automobilu može živjeti, barem teoretski.

    No takav stav, ako ga je neko i voljan braniti, obično se počinje topiti s prvim zrakama sunca, a nakon što se temperature približe oznaci od 30 stepeni Celzijusa, zazvone sva zvona na uzbunu.

    Ako je problem jedan od onih očekivanih, poput primjerice nedostatnog nivoa ulja ili plina u sistemu, što se neizostavno događa s vremenom i eksploatacijom, rješenje je relativno jednostavno i finansijski prihvatljivo.

    Provjera pritiska, izvlačenje ostataka starih tekućina i nadopuna novima te zamjena filtra i dezinfekcija dovoljni su u većini slučajeva, kad se sustav klimatizacije održava redovno.

    No ako dođe do većih problema, poput potpunog začepljenja sistema, u najgorim slučajevima bit će nužna kompletna zamjena kompresora, a takva operacija zna stajati i više od 2,500 KM.

  • Neispravni zračni jastuci

    Za razliku od gore navedenih primjera, zračni jastuk u automobilu ne ovisi o redovnom održavanju i neće se pokvariti sam od sebe, ali potreba za njegovom zamjenom svakako spada među najskuplje izdatke s kojima se može suočiti vlasnik privatnog automobila.

    Jastuke, dakako, treba zamijeniti novima ako je došlo do aktivacije originalnih, dakle u slučaju sudara, što već samo po sebi znači da će troškovi u tom slučaju biti pozamašni.

    No bez i da u računicu ovdje ubacimo sve ostale dijelove koji su stradali u udesu, već i airbag sam po sebi, ako je recimo vozač sam izazvao nesreću i nema kasko, izazvat će popriličnu glavobolju.

    Jer ovaj se dio nikad ne mijenja sam, nego u računicu treba uključiti i dijelove ili cijelu armaturu, pojaseve, senzore i upravljačku jedinicu, što također gotovo nikad ne stoji manje od deset, a može se popeti i do 10 ili 13 hiljada KM.

  • Kvarovi na tempomatu

    Sofisticirani moderni automobili nakrcani su raznim sustavima pomoći, poput radara za održavanje sigurne udaljenosti od vozila ispred.

    No to ne znači automatski i da su oni imuni na sve vrste situacija u prometu pa se tako, primjerice, može dogoditi da ih oštetite već pri malim brzinama na parkingu.

    A to onda, dakako, znači da ih morate zamijeniti novima, jer je sasvim jasno kako popravak u takvim slučajevima u pravilu nije moguć.

    Osim toga, baš kao što je to slučaj kod zračnih jastuka, treba znati da zamjena samog radarskog sustava u nekim slučajevima nije moguća, nego sa sobom, ovisno o marki i modelu, povlači i posebne držače, maskice, upravljačku elektroniku…

    Stoga nije rijetkost da ovakvi zahvati vlasnika brzo mogu olakšati za 20, 30, pa i više desetaka tisuća kuna. (Revija HAK)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,