Nedjelja, 28. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Do 2030. godine: Veliki dio vozača odustat će od vlasništva nad automobilom

Preuzmite sliku

Popularno

Javni prijevoz će se pomaknuti prema individualnoj mobilnosti, s rasporedima diktiranim potrebama potrošača, umjesto unaprijed definiranim kao kod tradicionalnog javnog prijevoza.

Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savjetovanje o upravljanju i tehnologiji predviđa da će odluke o mobilnosti u Evropi i svijetu biti vrlo različite od današnji već 2030. godine. Studija “Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility?” identificira tri trenda koji će pokretati mobilnost u nadolazećim godinama:

– Svako će putovanje postati personalizirano iskustvo,

– o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati – od kolijevke do groba,

– vozači će prije koristiti usluge nego posjedovati vozila.

Studija je proizašla iz internog istraživanja BearingPointa, stajališta klijenata u svim industrijskim sektorima i doprinosa sektorskih te tehnoloških lidera konsultantske firme. Studija kaže da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promjene i poremećaji u lancima snabdijevanja duboko mijenjaju potražnju za mobilnošću te smjer i tempo promjena, prenosi Revija HAK.

Čak 87 posto učesnika ankete vjeruje da će rjeđe putovati na posao, a 81 posto je reklo da će ići na znatno manje poslovnih putovanja u u poređenju sa 2019. godinom, a ako se ovaj trend nastavi, to će utjecati na ulaganja u infrastrukturu. Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti prenijeti na krajnjeg korisnika. Možda će također biti potrebno provesti zakonodavstvo kako bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima. Licenciranje i provedba pomaknut će fokus s pojedinca na pružatelja usluga – rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu.

O klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80 posto proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivije do 2030. godine. Ulaganja u infrastrukturi će se povećati u aktivnosti poput hodanja i biciklizma. Polovina učesnika (49%) kaže da su spremni žrtvovati vlasništvo nad vozilom kako bi smanjili negativan utjecajh na okoliš do 2030. godine

Kako će korisnici više koristiti usluge poput car sharinga, a ne posjedovati vozila, prijeći će na usluge na zahtjev. Usluge i softver bit će važniji općem potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati cijelo putovanje.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,