Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Lista najvrjednijih brendova svijeta: Apple ubjedljivo na prvom mjestu

Preuzmite sliku

“Apple” je najvredniji svjetski brend, a slijede ga “Google” i “Microsoft”, pokazuje analiza međunarodne konsultantske kuće “Interbrand”, koja tradicionalno rangira najjače svjetske brendove.

Petu godinu zaredom “Apple” i “Google” zauzimaju prva dva mjesta, pri čemu je brend “Apple” u odnosu na prošlu godinu povećao vrijednost za tri posto, na 184,2 milijarde dolara, a “Google” za šest posto, na 141,7 milijardi dolara. “Microsoft” se popeo na treće mjesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni međugodišnji rast vrijednosti. Četvrta je “Coca-Cola”, a slijede “Amazon”, “Samsung”, “Toyota”, “Facebook”, “Mercedes-Benz” i IBM, koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrijednosti.

Ove godine su se na listi najvrjednijih 100 svjetskih brendova prvi put pojavili “Ferrari” (88. mjesto), “Netflix” (78) i Salesforce.com (84). Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su “Facebook” (48 odsto), “Amazon” (29 odsto), “Adobe” (19 odsto), “Adidas” (17 odsto) i “Starbucks” (16 odsto).

Više od polovine najvrednijih svjetskih brendova dolazi iz četiri sektora, i to iz automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9). Maloprodaja je najbrže rastući sektor, posmatra li se rast vrijednosti brendova u postocima (19 odsto), a slijede sportska oprema (10 odsto), tehnologija (osam odsto), logistika (sedam odsto) i finansijske usluge (šest odsto).

Ukupna vrijednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 odsto, kaže se u “Interbrandovoj” analizi. “Interbrandova” metodologija odabira temelji se na nekoliko kriterijuma, među kojima su uticaj brenda na potrošački odabir i snagu kojom brend pridonosi stablinosti i zaradi kompanije. (NN)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,