Utorak, 27. Februara 2024.
Tuzlanski.ba logo

Nova istraživanja pokazuju: Zašto prestajemo otkrivati novu vrstu muzike u tridesetim?

Preuzmite sliku

Jednostavna je životna činjenica da se stariji ljudi prisjećaju slavnih prošlih dana. Možda ćete vjerovati da ćete zauvijek ostati mladi i slobodnog duha, ali jednog dana ćete se naći kako gunđate što ne razumijete najnovije žargonske riječi i pitate mladu osobu šta je to “meme”.

Nekima se to možda događa ranije, nego što su mislili. Prema novom istraživanju Deezera ljudi prestaju otkrivati ​​novu muziku sa samo 30 godina, piše Business Insider.

Servis za streaming muzike ispitao je 1.000 Britanaca o njihovim muzičkim preferencijama i navikama slušanja. 60% ljudi izjavilo je da su u muzičkoj kolotečini, slušaju samo iste pjesme iznova i iznova, dok je nešto više od četvrtine (25%) reklo da vjerojatno ne bi isprobali novu muziku izvan svojih preferiranih žanrova, prenosi Tuzlanski.ba.

Rezultati istraživanja su pokazali da je najveća dob za otkrivanje nove muzike bila 24 godine. Tada je 75% ispitanika reklo da sluša 10 ili više novih pjesama sedmično, a 64% je reklo da je tražilo pet novih izvođača mjesečno. Nakon ovoga, međutim, čini se da sposobnost ljudi da prate muzičke trendove opada.

  • Razlozi koji dovode do gubljenja interesa u otkrivanju nove muzike

    Neki od razloga koje je istraživanje otkrilo bili su ljudi koji su preopterećeni količinom dostupnog izbora (19%), zahtjevnim poslom (16%) i brigom o maloj djeci (11%). Gotovo polovica ispitanika rekla je da bi željela imati više vremena za otkrivanje nove muzike, tako da barem za onih 47% to nije zbog nedostatka interesa.

    “Uz toliko briljantne muzike vani, lako se osjećati preplavljeno,” rekao je Adam Read, UK & Irska muzički urednik na Deezeru.

    “To često dovodi do toga da zaglavimo u ‘muzičkoj paralizi’ kad prijeđemo tridesete,” zaključuje Read.

  • Istraživanje sprovedeno na američkim korisnicima Spotifyja i Echo Nesta iz 2015. godine došlo je do zaključka da u prosjeku muzičkim ukusom tinejdžera dominira popularna muzika, a potom ta dominacija popularne muzike opada kako se dolazi do kategorije “zrelih” ljudi u ranim tridesetim godinama.

    Istraživanje je, također, zaključilo da je najvjerovatnija mogućnost da će ljudi od 33-e godine u potpunosti izabaciti eksperimentisanje sa novijim muzičkim žanrovima i pojavama.

    Zašto radije slušamo iznova istu muziku na koju smo navikli?

    Umjesto da imamo manje vremena, neka istraživanja pokazuju da uvijek iznova slušamo iste pjesme zbog muzičke nostalgije. Na primjer, jedno veliko istraživanje, objavljeno u časopisu Memory & Cognition, otkrilo je da muzika ima vrlo snažno djelovanje na um kako bi prizvala sjećanja, dočaravajući odjeke prošlosti iz školskog ili fakultetskog perioda.

  • Ranije ove godine analizirani su podaci sa Spotifyja u New York Timesu. U suštini, otkriveno je da ako je u vašim ranim tinejdžerskim godinama objavljena neka pjesma koja ja tada bila popularna, vrlo je vjerovatno da će biti najpopularnija u vašoj dobnoj skupini desetljeće kasnije.

    Istraživanje je pokazalo kako naše omiljene pjesme stimuliraju naše reakcije zadovoljstva u mozgu, otpuštaju dopamin, serotonin, oksitocin i druge sretne hormone. Što nam se pjesma više sviđa, to više ovih hemikalija struji našim tijelom.

    To se događa svima, ali tokom adolescencije naš mozak prolazi kroz mnoge promjene. Tada smo nevjerovatno osjetljivi i pod utiskom mnoštva hormona, pa ako čujemo pjesmu koju stvarno volimo, veća je vjerojatnost da će zauvijek ostati s nama.

    To ne znači da kasnije u životu nećete čuti novu pjesmu koju volite, samo možda neće izazvati isti snažan odgovor, jer više niste takva “spužva”.

    Dakle, ako imate sklonost prema muzici iz mladosti, to je vjerojatno duboko ukorijenjeno u vašoj psihi.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje