Vrijeme digitalnih medija omogućava prodavačima da nas svakodnevno bombarduju različitim reklamnim sadržajem, a toga nekada nismo ni svjesni.
Sve to (in)direktno utječe na povećanu kupovinu određenih stvari ili usluga. Raspored artikala u trgovini, natpisi na vratima, reklamni natpisi na ulicama, položaj kase u trgovini, neki su od razloga koji nas navode da što više vremena provodimo u shopping centrima što nerijetko rezultira povećanom kupovinom. Ovo su trikovi koje prodavači najčešće koriste:
Gruenov efekt – trgovački centri bez prozora i satova kako bi ljudi upali u dezorijentaciju i zaboravili na stvaran cilj zbog kojeg su došli u trgovački centar. Naziv je dobiven po arhitektu Gruenu koji je prvi projektirao zatvoreni trgovački centar.
Položaj namirnica u trgovinama i velika kolica – umjesto košarica trgovine nude velika kolica za veću potrošnju, a hljeb i mlijeko, kao osnovne i najčešće kupljene namirnice, stave na kraj prodavnice.
Lažni popusti – prvobitna je cijena niža, a kada su popusti, prvobitna se cijena povisi, što znači da do popusta nije ni došlo.
Varljivi izgled – prskanje vodom proizvoda (voća i povrća) prije fotografiranja kako bi izgledali ljepše i svježe.
Ograničene zalihe – ‘prodaja do isteka zaliha’ potiče kupce da čim prije kupe neki proizvod.
Ograničena količina – ograničenje proizvoda koji su na akciji kako bi kupci čim prije pohrlili u trgovine.
Ograničeno vrijeme – akcije su vremenski ograničene kako bi se kupci potaknuli na kupnju proizvoda koji im možda ni ne treba.
Ugodna muzika – istraživanja su pokazala da ugodna pozadinska glazba potiče kupca da duže vrijeme provede u trgovini i kupi više stvari. (Radiosarajevo.ba)