Subota, 4. Maja 2024.

Prve snimke Jupitera: Sjeverni i južni pol izgledaju nestvarno (FOTO)

NASA je objavila prve snimke koje izbliza prikazuju južni i sjeverni pol Jupitera. Letjelica Juno se približila orbiti ovog plinovitog diva i snimila fanscinatne snimke.

Juno je lansirana prije pet godina na put prema Jupiteru i postala najbrža letjelica u svemiru. Zbog nje prvi put u historiji možemo pogledati kako izgledaju sjeverni i južni pol Jupitera.

Naučnici tvrde da je ovo prva prilika za ovako detaljan pogled na najveći planet u Sunčevu sustavu i otkrivanje na koji način radi. Ovo je najbliže što je neka letjelica došla Jupiteru. Prošli rekord imao je Pioneer 11 koji se približio planetu na 43.452 km.

Infracrvena snimka letjelice Juno pruža neviđeni pogled na Jupiterov južni pol. Takav pogled nije moguć sa Zemlje.

• jupiter-1
  • Sjeverni pol izgleda potpuno drugačije od ostatka planeta. Primjetili smo mnogo oluja. Potpuno je plave boje – rekao je Scott Bolton iz istraživačkog instituta pri NASI.

Ova slika je jedva prepoznatljiva kao Jupiter. Primjetili smo i da oblaci imaju sjene. Možda to ukazuje na činjenicu da su oblaci na većoj nadmorskoj visini od ostalih pojava – dodaje naučnik.

• jupiter-2