Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Aplikacije prate svaki vaš korak i te informacije prodaju oglašivačima

Preuzmite sliku

Iako je praćenje anonimno i nije vezano uz ime ili telefonski broj, na temelju tih podataka mogu se saznati identiteti osoba i vrlo precizno pratiti svaki njihov korak.

Jedan od izraza koji se često koristi posljednjih godina “podaci su nova nafta” jer uz toliko podataka koji su danas dostupni i mogu se analizirati moguće je saznati nevjerojatne količine informacija o ljudima koje će kompanije unovčiti i na njima zaraditi milione dolara. Problemi s privatnosti i s praćenjem dobro su poznati, a kada govorimo o njima, najčešće spominjemo kompanije poput Googlea i Facebooka, čije usluge koristimo besplatno, ali ih oni naplaćuju prodajući naše informacije oglašivačima.

Kako je pokazalo nedavno istraživanje New York Timesa, velike probleme s privatnosti i praćenjem korisnika predstavljaju i brojne mobilne aplikacije poput npr. The Weather Channel-a. Riječ je o aplikacijama u kojima se koriste lokacijski servisi – pri čemu kompanije ne obavještavaju korisnike da konstantno prate njihovu lokaciju jer su te informacije objavljene u pravilima korištenja (koje niko ne čita), već ih uglavnom obavještavaju da će s aktiviranim lokacijskim servisima dobivati preciznije informacije o vremenu, stanju na cestama itd.

Ti se podaci koriste, analiziraju i prodaju oglašivačima za ciljano lokacijsko oglašavanje te čak i fondovima koji analiziraju ponašanje korisnika i potrošača. Kada su podaci u pitanju, kompanije i oglašivače ne zanimaju identiteti ljudi, već obrasci njihova ponašanja i druge informacije koje otkrivaju njihove potrošačke navike, a ti podaci nisu vezani ni uz telefonske brojeve, već uz jedinstvene identifikacijske brojeve.

Također, takvi podaci mogu odati i brojne intimne informacije o ljudima poput odlazaka psihijatrima, klinikama za odvikavanje itd. Problem je danas što korisnici ovakvih stvari nisu svjesni, a često i da im neko kaže da aplikacija za vremensku prognozu prati njihovu lokaciju, za dio ljudi to sigurno ne bi bio problem jer nisu upoznati sa svim opasnostima koje takvo praćenje može donijeti. (dnevnik.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje