Brodovi sada idu dužom rutom, preko Rta dobre nade, što znači da kompanije moraju duže čekati na komponente, ali je i sam prijevoz skuplji.
Nakon svih problema s nestašicama proizvoda pa velikom inflacijom nakon koronavirusa i rusko-ukrajinskog rata, situacija na tržištu počela se stabilizirati. Iako je i dalje prisutna, inflacija je ipak unutar nekih razumnih granica, dok su se nabavni lanci oporavili i većina je proizvoda dostupna ili se na njih ne čeka tako puno.
No nedavni događaji iz Crvenog mora ponovno su uzrokovali velike probleme s transportom robe iz Kine. Brodovi sada idu dužim putem, oko Rta dobre nade što je duže i, naravno, skuplje tako da ponovno čitamo najave o kašnjenjima, nestašicama i – poskupljenjima. Trenutno je teško reći kada će se situacija popraviti i kada će brodovi bez straha od napada moći prolaziti Crvenim morem, no ne čini se da će to biti jako brzo tako da će se svijet i globalno gospodarstvo morati prilagoditi novonastaloj situaciji.
Jedna od kompanija na koju situacija u Crvenom moru utiče jest i Tesla. Upravo putem ovog mora brodskim kontejnerima stižu komponente za njihove automobile u tvornicu u Berlinu, no sada će vrijeme dolaska tih komponenata biti puno duže. Zato, odnosno zbog nedostatka dijelova, kompanija je najavila privremeni prekid proizvodnje u berlinskoj tvornici. Strojevi će utihnuti između 29. januara i 11. februara, a prema predviđanjima analitičara, dvosedmična pauza rezultirat će sa smanjenom proizvodnjom od 10 do 14 hiljada Modela Y.
Dionica Tesle prošlog petka završila je u minusu tri posto, no problemi s komponentama, odnosno pauziranje proizvodnje samo su jedan od razloga za to. Na CNBC-u spominju i smanjenje cijena njihovih vozila na kineskom tržištu, rast troškova rada u SAD-u, ali i najavu iz Hertza kako će prodati oko 20 hiljada svojih električnih vozila, a flotu će djelomično zamijeniti s – benzincima.
Tesla, naravno, nije jedina kompanija koja se našla u problemima zbog napada u Crvenom moru pa su i iz Volva najavili kako će pauzirati proizvodnju u svojoj tvornici u Belgiji u kojoj se proizvode modeli XC40. Njihova pauza ipak neće biti tako velika kao u Teslinoj tvornici u Njemačkoj te bi se proizvodnja trebala nastaviti već nakon tri dana. (Zimo.hr)