Italijanski kruzer Costa Concordia je nakon dvogodišnje operacije ušao u luku u Đenovi kako bi bio „raskomadan“ i bačen u staro gvožđe.
Uklanjanje ovog kruzera je jedno od najvećih pomorskih operacija ikada. Zabrinutost da će se oštećeni trup kruzera raspasti pri četverodnevnom putu dugom 280 kilometara pokazala se neosnovanom.
Premijer Italije Matteo Renzi je došao u luku kako bi, uz zvukove brodskih sirena, odao počast ulasku Costa Concordije u luku.
„Ovo nije revija. Ovo je kraj priče u kojoj je mnogo ljudi poginulo i koju nikada niko od nas neće zaboraviti“, kazao je italijanski premijer, a potom dodao: „Došao sam kako bih se zahvalio svima onima koji su uradili nešto što su mnogi smatrali nemogućim“.
Kruzer Costa Concordia se nasukao u januaru 2012. godine kod otočića Giglio te je tom prilikom poginulo 32 ljudi.
Olupinu kruzera je do Đenove vuklo desetak brodova – Flota od osam tegljača je, prije samog ulaska Costa Concordije u luku, stabilizirala kruzer i pri veoma maloj brzini ga uvela u mirne vode ove luke.
Oni su metar po metar teglili kruzer ka luci koja je bila posebno pripremljena za dolazak Costa Concordije, uprkos vjetrovima koji su pravili određene probleme.
I dalje postoji nada kako će se u dubinama gdje se nesreća dogodila naći tijelo člana posade Russela Rebella, jedine žrtve koja dosad nije pronađena.
Kapetan broda Francesco Schettino je negirao optužbe za višestruko ubistvo i napuštanje broda. Ukoliko se dokaže njegova krivica, mogao bi biti osuđen na zatvorsku kaznu u trajanju do 20 godina.
Đenova je mjesto gdje je Costa Concordia napravljena i odakle je prvi put, prije devet godina, uplovila u more uz zvuke fanfara.
U Costi Crociereu, vlasniku Coste Concordije, procijenili su uklanjanje olupine koštati ukupno 1,5 milijardi eura. (federalna.ba)