Petak, 3. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Za odmor na hrvatskoj obali će trebati još više novca: Poskupljuje sve, od kafe do smještaja

Preuzmite sliku

Poskupljuje sve, a više ćemo ove godine plaćati i odmor. Pitanje je samo hoće li nam na Jadranu, gdje je izbor za sve s prosječnim džepovima sužen već i ranije, s novim cijenama samo dosoliti ili i zapapriti.

Rastu cijene energenata, namirnica, u turizmu i cijene radne snage, pa domaćini i nemaju previše manevarskog prostora. No gdje je granica i kolika se poskupljenja spremaju?

U Zajednici obiteljskog smještaja, koja okuplja vlasnike popularnog zimmer freija, procjenjuju da će cijene u prosjeku rasti 10-20 posto, piše Večernji list. Čelnica tog udruženja Marina Nimac Kalcina svjesna je koliko su takve najave nepopularne, ali, kaže, to je realnost.

“Nažalost, kod nas je ekonomska situacija takva da će to biti problem za dio domaćih gostiju. Ali sezona traje svega nekoliko mjeseci, troškovi rastu, a domaćini moraju od nečega živjeti”, kaže Nimac Kalcina i otkriva da je rezervacija stranaca u januaru bilo gotovo kao 2019. godine.

Smatra da ako korona opet ne zakomplicira situaciju, velike su šanse za dobru sezonu. S tim da za predsezonu gotovo nema interesa, većina rezervacija odnosi se na ljeto i nešto na posezonu.

“Strancima novac nije problem, prema nekim istraživanjima spremni su na odmoru potrošiti više nego lani. Za domaće je goste sreća da je u porodičnom smještaju veliki raspon cijena. Lani u špici, recimo, četveročlana porodica u Dalmaciji mogla je birati apartman u prosjeku za 70-250 eura po danu. Ovog ljeta bi najmanje trebao poskupjeti najjeftiniji smještaj, ali u svakom slučaju po danu će gostima trebati od nekoliko eura do nekoliko desetaka eura više nego lani. Hoteli su u pravilu skuplja varijanta, ali oni su se ugovorima s partnerima još lani obavezali na cijene za 2022. koje su više za iznos tada očekivane inflacije od dva-tri posto. Naravno, ako u hotelu nije bilo ozbiljnijih investicija”, kaže direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

Ističe da je dio kapaciteta već rasprodan po objavljenim cijenama.

“Što se tiče ‘neprodanih’ kreveta, sve velike hotelske kuće koriste tzv. revenue management software, koji na dnevnoj osnovi mijenja cijene ovisno o ponudi i potražnji, odnosno raspoloživosti kapaciteta u vlastitoj prodaji”, dodaje Ostojić.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje