Ponedjeljak, 29. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Hrvatski građani planiraju više potrošiti na putovanja

Preuzmite sliku

Hrvatski građani ove godine planiraju na putovanja potrošiti više nego lani, pokazalo je uz ostalo novo globalno istraživanje Mastercarda, koje je u Hrvatskoj obuhvatilo oko 500 ispitanika, od ukupnih oko 16 hiljada u svijetu.

Istraživanje o promjenama u preferencijama potrošača vezanim uz iskustva provedeno je početkom siječnja ove godine, a od ukupnog uzorka oko 14 hiljada bilo je iz 20 evropskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, dok su ostali iz Australije, Brazile, Kine i i SAD-a.

“Istraživanje pokazuje snažan interes potrošača iz Hrvatske i cijele Evrope za kreiranje nezaboravnih trenutaka”, komentiraju iz Mastercarda Hrvatska, podsjećajući da se to ove godine ‘poklapa’ s velikim globalnim i europskim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima

U Hrvatskoj oko 60 posto ispitanih želi više trošiti i putovati

Hrvatski potrošači, prema istraživanju, planiraju povećati izdatke te ih 61 posto želi više putovati i potrošiti na putovanja.

Za glazbene festivale i koncerte njih 42 posto planira potrošiti više, a za gastronomskih doživljaje njih blizu 40 posto, a čak 73 posto ih smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan.

Za njih 40 posto to znači stvaranje najboljih životnih uspomena, za 44 posto novi pogled na svijet, a za 41 posto obogaćivanje života kroz dijeljenje s drugima.

S druge strane, 11 posto ispitanih u Hrvatskoj reklo je da ove godine planira smanjiti potrošnju na sva ta iskustva.

U Evropi oko 80 posto vidi veliku vrijednost trošenja na doživljaje i iskustva

Istraživanje pokazuje i da se 36 posto od ukupno ispitanih odlučuje za tzv. uravnotežen pristup i da jednako troše i na materijalna dobra i iskustva, a 32 posto ih preferira prije svega iskustva, u čemu zdravlje i dobrobit te dijeljenje s iskustva s prijateljima i obitelji najviše kod njih utječe na odluku o ulaganju tj potrošnji na iskustva.

I u Evropi je, prema istraživanju, devet od deset ispitanika reklo da namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na 2023., a gotovo 80 posto ih vidi veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok ih oko 30 posto i posebno izdvaja sredstva za iskustva u sklopu svojih financijskih planova.

“Iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta. Kako ekonomski pritisci, poput visoke inflacije i kamatnih stopa jenjavaju, očekuje se da će potrošači svoju povećanu kupovnu moć usmjeriti više prema diskrecijskim troškovima, a dinamičan kalendar sportskih, glazbenih i drugih velikih događaja u Evropi za ovu godinu vjerojatno će poduprijeti ovaj trend”, poručila je glavna ekonomistica za Evropu u Mastercardovom ekonomskom institutu Natalia Lechmanova.

I direktorica Mastercarda u Hrvatskoj Gea Kariž ističe zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među hrvatskim građanima. (Agencije)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,