Četvrtak, 2. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zašto je interes za Oscare iz godine u godinu sve manji?

Preuzmite sliku

Vrhunac gledanosti Oscari su doživjeli 1998. godine kad je 55,2 mil. Amerikanaca pratilo prijenos uživo i zasluženi trijumf ‘Titanica’. Tu brojku zajedno su jedva dostigle dodjele iz poslijednje tri godine…

Podijelite show u dvije večeri. Nominirajte više blockbustera. Skratite trajanje ceremonije. Više pažnje posvetite filmovima. Manje pažnje posvetite filmovima, više ostalom sadržaju. Vratite voditelje. Nemojte vratiti voditelje. Dajte još voditelja. I nek budu smiješni. Voditelj treba biti ozbiljan…

Gore navedene ‘rafalne rečenice’ samo su kap u moru ideja koje su kolumnisti i novinari najčitanijih američkih i svjetskih medija iznijeli nudeći svoj recept za ‘Spas Oscara’.

Jer, brojke ne lažu. Najpoznatija svjetska ceremonija dodjele nagrada je, što se tiče gledanosti, u velikoj silaznoj putanji, i pitanje je može li išta zaustaviti taj slobodni pad.

Riješimo se brojki odmah na početku. Svoj vrhunac gledanosti Oscari su doživjeli 1998. godine kad je 55,2 mil. Amerikanaca pratilo prijenos uživo i zasluženi trijumf ‘Titanica’. Idućih desetak godina brojke su nastavile biti solidne, nekih 40 mil. Amerikanaca vjerno je svake godine čekalo najveću noć filmske industrije.

Posljednja ‘dobra’ godina za Oscare bila je 2014. sa 43,6 mil. gledatelja. Do 2020. gledanost je pala za gotovo 50 posto, ceremoniju je pratilo ‘tek’ 23,6 mil. Amerikanaca. Iduće godine, ta brojka se i više nego prepolovila, pala je na tragičnih 10,4 mil. gledatelja. Rezultati za 2022. bili su bolji, teško da su gori i mogli biti, te je prijenos uživo pratilo 16,4. ljudi.

U prijevodu, zadnje tri dodjele Oscara zajedno imala su manju gledanost nego onaj legendarni iz 1998. godine. Pa sama činjenica da su rezultati za 2022. godinu bolji za 60 posto u odnosu na pandemijsku 2021. godinu zapravo nikoga u organizaciji ne veseli. Mogu oni tupiti o tome kako je to dobar znak i najava svijetle budućnosti, ali ne mogu protiv činjenice da su to drugi najmanje gledani Oscari u historiji…

Kino dvorane i Oscari dugo su ovisili jedno o drugome. Bila je to predivna i profitabilna veza za obje strane. Svake godine pojavljivalo se na desetke filmova koje ste jednostavno morali pogledati kako biste bili u toku. Svi su, da malo generaliziramo, gledali isti sadržaj. I onda bi u najglamuroznijoj večeri zaslužni dobili svoje nagrade. I to smo s pažnjom pratili i u sedmicama nakon ceremonije o tome raspravljali.

Voljeli smo i naše televizije i serije koje su se tamo vrtjele, ali filmovi, pogotovo najpoznatiji, i njihove zvijezde, imali su božanski status. Ali onda novi igrači ulaze u priču.

Pad gledanosti Oscara prati nagli porast streaming servisa. Netflix, HBO, Sky Showtime, Amazon, Hulu, Apple… Korisnicima nude da gledaju što žele, kad žele, gdje žele, kako žele, na čemu žele. Odlasci u kino ili čekanje 20:15 da na standardnom TV-u krene neki film za mlađe generacije je postalo gotovo primitivno iskustvo.

Pretplatnici imaju apsolutnu kontrolu nad ogromnom količinom sadržaja koja iz dana u dan postaje sve veća i veća, a sve to po cijeni jedne kino ulaznice.

I koliko god to zgražava ‘staru školu Hollywooda’, sve više ljudi bira udobnost svojeg doma kao idealnu lokaciju za gledanje filmova. Ako se uopće odluče za filmove, jer serije su puno gledanije i isplativije za streaming servise, što se odrazilo i na ovogodišnjim nominacijama.

Cjelokupan članak pročitajte OVDJE. (24sata.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,