Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Soziolozi poručuju: U ovim situacijama riječ “izvini” nije ono što trebate reći

Preuzmite sliku

Pomislite samo koliko puta tokom jednog dana upotrebite riječ „izvini“. I koliko puta je to bilo iz opravdanog razloga, piše Bright Side. 

Sociolozi kažu da je nepotrebno izvinjenje postalo naš uobičajeni način komuniciranja, ali zapravo ubija naše samopouzdanje. Ovo su neke od situacija kada nema potrebe da kažete ‘Izvini’, prenosi Tuzlanski.ba.

Kada kažete istinu

Apsolutno nema potrebe za izvinjenjem ako govorite istinu, jer, kako psiholozi vjeruju, prednosti poštenja uvijek prevladavaju nad pokušajem da se ne povrijede nečiji osjećaji. Uvijek pokušajte da formulišete svoje misli bez započinjanja sa “Žao mi je”, ali umjesto toga koristite izraze poput “mislim” ili “po mom mišljenju”. Tako ćete postati osoba čiji će savjeti uvijek imati vrijednost.

Kad ste previše emotivni

„Tako što nekome dajete do znanja kako se osjećate, pomažete toj osobi da vas razumije“, kaže Donna Flagg, autorica Surviving Dreaded Conversations. Pa zašto biste se izvinjavali ako vam ta osoba zaista puno znači? Trebali biste biti znatiželjni i prema njihovim osjećajima. Štaviše, nije sramota ni biti preosjetljiv. Međutim, uvijek se potrudite da se otvorite na odgovarajućem mjestu, na primjer, ne na formalnom sastanku.

  • Kad izgledate drugačije

    Vaše je pravo da izgledate baš onako kako se najbolje osjećate, a posljednje što morate učiniti je da se izvinite zbog toga. To je pristup koji preporučuju stručnjaci. Ako nije prilika, gdje je potreban određeni kod oblačenja, ne morate žuriti da izgledate kao nešto što drugi smatraju prikladnim. Uvijek budite svoji i donesite malo živopisne raznolikosti u naš svijet!

    Kad želite biti sami

    Želja da ostanemo sami nije uvijek znak da je osoba lošeg raspoloženja. Zapravo, istraživanje sugeriše da trošenje više „vremena“ dovodi do povećanja naše kreativnosti. Zato se nikada ne žalite zbog toga što niste učestvovali u nijednoj društvenoj aktivnosti, ma koji su vaši razlozi, i samo slušajte svoje vlastite osjećaje i potrebe.

    Kad postavite pitanje

    U mnogim se slučajevima ne osjećamo ugodno postavljati pitanja, jer imamo strah gledati gluposti u nečije oči. Međutim, stručnjaci smatraju da to nije ispravan stav koji imate, ako stvarno želite biti uspješni. Ne treba vam biti žao zbog nečega što ne razumijete i ne bojte se tražiti više pojašnjenja ili pomoći. Ako vas druga osoba sudi zbog pitanja, to govori sa njegovim kompleksima, a ne s vašim.

    Kada na nešto ne reagujete odmah

    Uvijek će biti ljudi koji smatraju da su njihove potrebe važnije od vaših. Ova vrsta osobe uporno zahtijeva odgovor na svoje e-mailove, poruke itd. Odmah, a da ne mislite ni da ste možda zaokupljeni različitim stvarima. Ne upadajte u ovu zamku, ne treba vam biti žao što se niste uspjeli uklopiti u nečiji tuđi vremenski okvir. Ako nije pitanje stvarne nužde, samo im javite da nećete zaboraviti, ali odgovorit će vam kada je to moguće. Kao što Brené Brown u svojoj knjizi spominje, voljeti sebe više nego što voliš druge je prvi i najkritičniji korak ka traženju sreće i ispunjenja.

  • Kad se dogodi nešto što ne možete da kontrolišete

    Toliko je situacija koje se mogu izmaknuti kontroli, čak i ako smo sve savršeno isplanirali. Bilo da kasnite na sastanak zbog saobraćaja, primanja pogrešnog naloga ili tehničke greške koja vam je upropastila prezentaciju, ove se stvari uvijek događaju i ne biste trebali preuzeti odgovornost za sve na svijetu. Umjesto toga, bolje je zahvaliti se osobi (ili ljudima), pokazati da je i to uticalo na vas i pokušajte naći rješenje kako usrećiti sve.

    Kada se drugi ljudi ponašaju bezobrazno

    Mnogi od nas upoznati su sa situacijom u kojoj se osjećamo neprijatno zbog tuđeg ponašanja. Ovaj fenomen naziva se neugodna sramota, a povezan je s visokim nivoom empatije u osobi. Ipak, ne morate preuzeti odgovornost za nešto za šta niste krivi. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,