Srijeda, 13. Novembar 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Savjeti uspješnih ljudi: Kako efikasno upravljati svojim vremenom?

Šta Mark Zuckerberg radi da bi imao više vremena? Kako se Winston Churchill nosio sa stalnim nedostatkom vremena?

Da biste postigli uspjeh, najbolje je učiti od najboljih. U organizaciji radnog vremena inspiraciju mogu dati ljudi čija se imena pojavljuju pored milijardi prihoda, revolucionarnih izuma ili radnji koje utiču na sudbinu svijeta. Na primjer, Richard Branson, koji zapisuje svoje ciljeve i kasnije ih uspješno ostvaruje; Tim Cook, koji ustaje rano svakog dana i obavlja najvažniji zadatak dana ujutro, ili Mark Zuckerberg koji izbjegava nevažne izbore kako bi se mogao fokusirati na prioritete, piše Ženski magazin.

Pripremili smo materijal u kome dajemo primjere šest poznatih uspješnih ljudi – privrednika, političara i preduzetnika – koji mogu da inspirišu sve koji žele da poboljšaju način na koji upravljaju svojim radom i slobodnim vremenom.

Kako efikasno upravljati svojim vremenom?

Winston Churchill – nađite vremena za odmor

Ljudi koji postižu uspjeh u svom poslu znaju koliko je važan odmor. Pauze tokom zadataka pomažu čišćenju uma, obnavljanju i povećanju koncentracije. Winston Churchill je išao na dvosatnu drijemku svakog dana u 17:00. Objasnio je da je na taj način imao utisak da u jedan dan može da stane dan i po posla.

Mark Zuckerberg – izbjegavajte nebitne izbore

  • Svakodnevno donosimo mnoge odluke – neke su trivijalne, a druge su od velikog značaja za našu karijeru. Da biste postigli uspjeh, vrijedno je usredsrediti se na ove najvažnije izbore i minimizirati stvari koje nisu važne. Primjer je Mark Zuckerberg, koji je odustao pitajući se šta da obuče i nosi istu odjeću svaki dan (siva majica i pantalone). Zahvaljujući tome, on ima jasan um, što mu pomaže da donese važne odluke u karijeri.

    Tim Cook- ustanite rano i odradite najvažnije zadatke ujutru

    Ujutru je naše tijelo najefikasnije, zahvaljujući čemu smo u stanju da brže i efikasnije obavljamo svoje zadatke. Mnogi direktori i izvršni direktori milionskih kompanija svjesni su toga i ustaju mnogo ranije od drugih da bi izvršili barem jedan najvažniji zadatak za dan prije doručka. Tim Cook, izvršni direktor Apple-a, započinje dan u 04:30 i odgovara na poruke e-pošte pre dolaska u kancelariju.

    Dwight D. Eisenhower – izaberite važne i hitne zadatke

    Efikasno samoupravljanje u vremenu neodvojivo je povezano sa upotrebom odgovarajućih tehnika koje organizuju odgovornosti. Često se u mnoštvu zadataka koje treba obaviti možemo izgubiti. Da bi se to izbjeglo, Dwight D. Eisenhower, jedan od američkih predsjednika, smislio je matricu na osnovu koje je stvari podijelio na važne/ nevažne i hitne. U prvom redu, uvijek se bavio važnim i hitnim zadacima.

    Richard Branson – jasno definisani ciljevi

    Da biste efikasno upravljali vremenom i na kraju sproveli svoje planove, morate imati jasno definisane ciljeve. Richard Branson britanski preduzetnik to dobro zna. Njegove liste uključuju i dnevne dužnosti i velike snove. Primjer za to je lista koju je stvorio 1972. godine, a koja je sadržila plan za izgradnju studija za snimanje. Godinu dana kasnije, iz ovog studija izašao je jedan od najprodavanijih albuma u ​​britanskoj istoriji muzike.

    Warren Buffett – postavite svoje prioritete

  • Postavljanje ciljeva nije sve, međutim – vrijedi znati koji su od planiranih zadataka naš prioritet. Jedan od najbogatijih investitora – Warren Buffett – pronašao je način za postizanje ključnih ciljeva. On savjetuje da napravite listu od 25 stvari koje želite da postignete, a zatim zaokružite 5 najvažnijih ciljeva u bliskoj budućnosti. Kao rezultat, stvoriće se dvije liste – jedna sa prioritetnim ciljevima, a druga sa 20 ciljeva koja se mogu odložiti. Ovo posljednje može biti naša smetnja. Stoga se ne isplati baviti se njima dok trenutno ne ispunimo 5 ključnih zadataka. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje