Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Rezultati PISA testa: BiH zauzela 62. mjesto od 79

Preuzmite sliku

Bosna i Hercegovina je na PISA testiranju, koje je sprovedeno 2018. godine, zauzela 62. mjesto, objavljeno je na podsajtu OECD-a posvećenom ovom testiranju. Na listi je rangirano 79 država, a prva dva mjesta zauzimaju Kina i Singapur.

Od zemalja bivše Jugoslavije, ispred Bosne i Hercegovine su Slovenija (21) i Hrvatska (29), a niže pozicije zauzele su Crna Gora (52) i Srbija (45), prenosi N1.

Estonija, Kanada, Finska i Irska su najbolje rangirane zapadne zemlje i zauzimaju od petog do osmog mjesta. Sjedinjene Države se nalaze na 13. poziciji, Ujedinjeno Kraljevstvo na 14, Njemačka na 20, Francuska na 23, a Rusija na 31. mjestu.

Dno liste zauzeli su Filipini, Dominikanska Republika, Kosovo, Liban i Maroko.

PISA testiranje sprovodi se u cijelom svijetu na svake tri godine.

Prošle godine 79 država ili ekonomija je učestvovalo u testiranju Hongkong, Makao, Kineski Tajpej i Kosovo su posebno rangirani.

  • PISA testiranje je program Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD). PISA istraživanje ocjenjuje efikasnost obrazovnih sistema.

    Testiranje ispituje znanje i vještine učenika koji imaju 15 godina. Provjeravaju se tri oblasti – čitalačka pismenost, matematika i finansijska pismenost, a u svakom ispitivanju jedna oblast se određuje kao “dominantna” i temeljnije se provjerava.

    Prošle godine to je bila čitalačka pismenost. Većina pitanja, odnosno 70 posto, odnosi se na tu temu, a 30 posto na ostale dvije.

    PISA uključuje i upitnik o porodičnoj situaciji i sociokulturnom položaju učenika, kao i njihovoj percepciji škole.

    U 2018. godini u ispitivanju je učestvovalo 600.000 učenika u 79 zemalja i teritorija, a u pitanju je nasumični uzorak koji obuhvata učenike i privatnih i državnih škola.

    Đaci na testu moraju da pokažu da mogu da razumiju i koriste pisani tekst, ali i da mogu da razmišljaju o njemu i angažuju se. Pitanja su u obliku zadataka višestrukog izbora, ali i otvorenog tipa, na koja se traži kratak pisani odgovor.

    Procjenjuje se “sposobnost učenika da koriste znanje u svakodnevnim životnim situacijama, da analiziraju, razmišljaju i komuniciraju na efikasan način”, istakao je zvaničnik kancelarije za vrednovanje učenika pri DEPP-u, odjeljenju za statistiku francuskog ministarstva obrazovanja.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje