Ponedjeljak, 29. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kupovina iz fotelje: Bh. građane online trgovina u prošloj godini koštala 3,8 miliona KM

Preuzmite sliku

Iako su građani prije bili poprilično skeptični što se internetske kupnje tiče, sve više su se prilagodili toj ideji.

Sada žene i muškarci svoju odjeću često naručuju na internetu, a kako su neki kazali, razlog je dobrim dijelom nedostatak vremena, kao i bolji izbor u online trgovinama, piše Večernji list BiH.

Rast prihoda

Građane je internetska kupnja prošle godine stajala 3,8 miliona KM, a ako se uzme u obzir da UNO BiH registrira samo pošiljke za koje naručitelji moraju platiti davanja, može se zaključiti da je realan broj samo veći.

Stvarni broj narudžbi značajno je veći, poručuju iz UNO-a. Kako su objasnili, njihova evidencija bilježi samo pošiljke čija je vrijednost veća od 300 KM, dok su na pošiljke ispod te vrijednosti naručitelji oslobođeni plaćanja uvoznih davanja.

Plaćajući davanja, građani su prošle godine potrošili 846.400 KM, poručuju iz UNO-a.

Zbog užurbanog načina života građani imaju sve manje vremena obilaziti trgovine i kupovati odjeću, obuću, tehniku… Znatno im je jednostavnije iz udobnosti doma naručiti željene proizvode.

Koliko je taj trend uticao na poslovanje, odnosno jesu li takve pošiljke uzele primat u odnosu na obične, provjereno je u Hrvatskoj pošti Mostar i BH Pošti.

Trend rasta online trgovine, kao što je to slučaj u cijelom svijetu, zabilježen je i u BiH posljednjih godina. Promjena navika i ponašanja potrošača uticala je na rast online trgovine, ali je najveća promjena nastala u periodu pandemije COVID-19, kada potrošači često nisu imali alternativne metode za kupovinu željenih proizvoda.

  • U kratkom razdoblju ePostShop Hrvatske pošte Mostar razvio se u platformu za online kupnju svih vrsta proizvoda. U 15 kategorija u ponudi je oko 3000 proizvoda (filatelija, poštanska ambalaža, mobilni telefoni i dodatna oprema, ambalaža za pošiljke, školski udžbenici, sve za dom, vinoteka…), naveli su iz HP Mostar i dodali:

    “HP Mostar preko svoje web-trgovine nudi platformu za sve poduzetnike koji pokušavaju svoje proizvode plasirati na tržište i prezentirati potencijalnim kupcima”.

    Veći asortiman

    Da građani svoje potrepštine sve više naručuju online, pokazuju podaci iz 2021. i 2022. godine.

    Porast se održava kako u vrijednosti robe tako i u davanjima.

    Prošle godine bh. građani su uredno platili više od 800.000 KM davanja, dok su 2021. godine platili davanja u vrijednosti od oko 600.000 KM, podaci su UNO-a BiH.

    Da građani kupuju doslovno sve, potvrđuju i iz pošte:

    “Asortiman proizvoda koje bh. građani kupuju online svakim danom je veći s obzirom i na rast broja trgovina koje odlučuju ponuditi svoje proizvode i preko e-trgovine. Među ostalim, građani najviše kupuju odjeću i obuću, male kućanske uređaje, elektroničke uređaje i njihove dodatke, dodatke prehrani, kozmetiku, nakit, knjige itd.”, kazali su iz BH Pošte.

    Kako ističu, bez obzira na ponudu proizvoda koje kupci mogu naručiti online, jedan od osnovnih razloga za ponovno naručivanje pozitivno je iskustvo s prethodnom narudžbom/kupnjom.

    To se, prije svega, odnosi na kvalitetu dostave.

    Korisnicima je od iznimne važnosti brzina isporuke, cijena dostave, mogućnost praćenja pošiljke, dodatne usluge u vezi s pošiljkom (mogućnost uvida u sadržaj prije plaćanja i preuzimanja, mogućnost zamjene pošiljke u slučaju reklamacije i slično), mogućnost izbora roka i mjesta dostave.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje