Utorak, 30. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Konzum vs. Bingo: Ko je ko i kako će se stvari odvijati u budućnosti?

Preuzmite sliku

Vijest da najveći domaći trgovinski lanac Bingo preuzima Interex i Tuš markete brzo se proširila.

Ostalo je da se poradi na detaljima, ali uzimajući u obzir činjenicu da su gazde Interexa, navodno, site ovog tržišta i drugu da je Tuš u finansijskom lavirintu, stvari će se, po svemu sudeći, odvijati brzo i vjerovatno vrlo povoljno po Bingo. Bingo je ovim potezom, moglo bi se reći, dobio bingo.

Iako se sada tržište maloprodajnih lanaca svelo na dva ključna igrača, zanimljivo je kako će se stvari odvijati u budućnosti. Ta dva igrača su Bingo i Konzum. Jedan domaćin i drugi po veličini, drugi komšija i prvi po veličini, ali ipak stranac i upravo je ovo najbitnija stavka koja će biti presudna u daljem procesu razvijanja ove dvije firme.

  • konzum-todoric33
  • Idemo redom, ko je ko

    Konzum, odnosno Todorićev Agrokor, konačno je preuzeo Mercator i tako postao najveći maloprodajni trgovninski lanac u Bosni i Hercegovini. Stvar postaje ‘ozbiljnija’ kada uzmemo u obzir čega je sve Agrokor već vlasnik, a čega je Mercator u BiH postao vlasnik u proteklom periodu. Iako većina to zna, Agrokor, Konzumov tata, vlasnik je popularnih brendova (bez kojih Bosanci i Hercegovci teško da mogu u životu) poput Jane, Jamnice, Sarajevskog kiseljaka, Zvijezde, Leda, Dijamanta … lista je velika.

    Mercator je dama

    Mercator, sa druge strane, u proteklom periodu u našoj zemlji pozicionirao se kao solidan igrač, najviše zahvaljujući pametnim kupovinama domaćih manjih maloprodajnih lanaca, među njima možda najpopularniji DP marketi u Sarajevu, ili Omega marketi koji su značili nešto u Tuzlanskom kantonu. Ali, ono što je bitno, većini tih kupljenih marketa dao je samo dio, i to onaj pogrešni dio, svog imidža, a to je visoke cijene. Ugodan ambijent za kupovinu, što je drugi ključni dio Mercatorovog imidža, izostao je.

    Bingo je dobio bingo?

    Dakle, sada imamo Konzum koji gazduje nad tom silnom mrežom maloprodajnih trgovina, ali koji gazduje i nad solidnim dijelom veleprodajnih tokova u našoj zemlji, tokova kojima se morao prilagoditi i budući vlasnik Interexa, Bingo. Bingo je veliki kupac robe koju prodaje upravo Agrokor. Ali, vrlo često je ta ista roba jeftinija u Bingu nego u Agrokorovim vlastitim prodavnicama. Tako da ćemo sada gledati jednu zanimljivu šahovsku završnicu.

  • senad-bingooo
  • Bingo je kompanija koja se razvijala sasvim jednostavno. Svega i svačega, za male pare, to je glavni moto. O komociji se ne brinu mnogo, ali nedostatak iste namirili su, džaba je, mora se priznati, odličnim maloprodajnim cijenama. U asortimanu također nisu zakazali. Ali, danas stvari postaju mnogo ozbiljnije. Nije da toga ni sami nisu svjesni. Naprotiv, ozbiljne napore ulažu u proizvodnju za vlastite potrebe, pa se tu i tamo otvorila i poneka fabrika ili farma. Ono što ih krasi jeste i kredibilitet kod dobavljača koji su i u javnosti i u tajnosti zadovoljni poslovnom relacijom; plaćanje je uredno, nema dodatnih zavrzlama kada se ubacuju novi proizvodi na police. Malim domaćim proizvođačima rado otvaraju vrata, tako da ćete nerijetko u njihovim marketima vidjeti neki domaći proizvod za koji niste čuli, ali tu je, istaknut na policama, sa urednom cijenom.

    I kako bi se stvari mogle odvijati u budućnosti

    Bingo je u zaletu, dok je Konzumu ovo samo još jedan dan na poslu, doduše malo neobičniji od ostalih jer kupovinu Mercatora i oni tretiraju kao najveći potez ikada. Bosanski inat je nešto na što mnogi zaboravalju kada odluče poslovati ovdje. Gledajući na stvari tako, Konzum je Bingu možda učinio veliku usluge prisvojivši Mercator. Bosanac, ma koliko god da je čudna sorta, ne voli kada se neko razapne baš toliko. Zato će se mnogi, naša su predviđanja, okrenuti Bingu, ali ne kao domaćem lancu, nego kao aletrnativi, u inat. Da li će to Bingo iskoristiti ili i sam postati žrtva inata bosanskog, ostaje da se vidi.

    (Namirnice.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,