Petak, 3. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Influenceri pružaju finansijsko savjetovanje na društvenim mrežama

Preuzmite sliku

Kako i gdje investirati? Kako štedjeti? Šta učiniti s novcem? Odgovore na to nude takozvani finfluenceri. I to na Instagramu, TikToku i YouTubeu, piše Deutsche Welle

Potražnja za tom vrsta usluga kontinuirano raste.

Šta followeri očekuju od finfluencera?

Finfluenceri na jednoj strani „pokrivaju” potrebe svojih pratitelja (followera), od kojih mnogi žele zaraditi novac, a neki čak i postati bogati. Na drugoj strani je strah od siromaštva u starosti, odnosno strah da se pod stare dane neće imati dovoljno novca za pristojan život, pogotovo mlade osobe senzibilizirao do te mjere da im je postalo jasno kako nešto moraju poduzeti po tom pitanju.

Zanimanje mlade populacije za ulaganjem u dionice i druge oblike mirovinskog osiguranja znatno je poraslo nakon burzovnog booma u 2020. Što se tiče konkretnih brojki, to izgleda ovako: u 2017 je po navodima Njemačkog instituta za dionice u zemlji bilo oko 905.000 mladih dioničara (između 14 i 29 godina starosti). Četiri godine kasnije, u 2021., u Njemačkoj je već bilo 1,4 miliona osoba mlađih pod 30 godina koje su investirale novac na burzi.

  • Ko su influenceri?

    Finfluenceri su uglavnom mladi ljudi koji rade za mlade ljude – oni takoreći govore isti jezik, koriste iste medije i društvene mreže. Međutim, mnogi finfluenceri se nisu u toj branši aktivirali tek tokom berzovnog booma. Često su to mladi koji se tim aktivnostima bave usput, dakle osobama koje su pokrenule vlastiti blog ili video-kanal uz studij ili drugi posao kojim se bave.

    Neki od njih su se u međuvremenu tako dobro etablirali na tržištu da zapošljavaju suradnike te se mogu pohvaliti održivim poslovnim modelom.

    Kakvim znanjima raspolažu finfluenceri?

    Među njima ima diplomiranih ekonomista ili bivših zaposlenika firmi koje su aktivne u finansijskoj branši, to su ljudi koji prenose svoja znanja i koji su postali samostalni poduzetnici. Među finfluencerima ima i puno žena, koje se ciljano obraćaju ženskim followerima. Često se radi i o ljudima koji dolaze iz neke sasvim druge branše, ali su intenzivno proučili materiju.

    Šta konkretno finfluenceri rade?

    Razina informacija koje oni nude se razlikuje po pitanju kvalitete, a razlike su ogromne. Finfluenceri na TikToku ili Instagramu, na workshopovima ili predavanjima nude solidno temeljno znanje o svijetu finansija. Radi se o temama kao što su „kako otvoriti portfelj”, „što je ETF”, „kakvi planovi štednje postoje” ili „zašto je skrb za stare dane važna”. Ta znanja se može na dobar način prenijeti publici preko video-filmova, podcasta ili tekstova.

  • Koje zamke postoje?

    Nisu svi finfluenceri seriozni ponuđači ove vrste usluge. Postoje i neki tržišni akteri koji od svojih mušterija zahtijevaju visoke mjesečne kotizacije, a zauzvrat nude navodne savjete i strategije o tome kako se za samo nekoliko tjedana može postati milijunašem.  Jednim dijelom se radi o poslovnim modelima koji mirišu na manipulaciju ili o klasičnim prevarama: između ostaloga postoje modelu u sklopu kojih oni ljudi koji “regrutiraju” nove mušterije tim “savjetnicima”, za to posredovanje dobiju novac.

    A postoje i akteri koji svojim mušterijama eksplicitno savjetuju ulaganje u dionice ili neke druge vrste investicija. No, strategije ulaganja novca su u pravilu individualne, pa i kompleksne, tako da je jasno da savjeti o tome ne mogu stati u kratki reel, ili u kratki tekst ispod neke slike. Za to je potrebno detaljno znanje, znanje kojim ne raspolažu svi finfluenceri.

  • Kako prepoznati pouzdane finfluencere?

    Najprije bi se trebalo provjeriti kako finfluenceri zarađuju svoj novac?

    Pozitivno je u svakom slučaju ako ponuđači te vrste usluge na transparentan način komuniciraju visinu naknade koju zahtijevaju za neki seminar ili savjetovanje.

    Lampica za upozorenje bi se trebala upaliti kad se radi o “reklamnim partnerstvima” – pogotovo s finansijskim partnerima. Kada finfluenceri svojim mušterijama preporuče proizvode svojih partnera, onda oni pod upitnik stavljaju svoju neovisnost, a i vjerodostojnost. Treba biti oprezan i kad se radi o takozvanim „affiliate-linkovima”, odnosno kada finfluenceri preko linkova “vode” mušterije prema finansijskim proizvodima svojih partnera. Tu treba imati na umu da finfluenceri zarađuju uvijek kada investitori nešto kupe preko tog linka. Što veći doseg, veća i potencijalna zarada.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,