Srijeda, 8. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kriza: Koji automobili se najviše traže, a koji najmanje?

Preuzmite sliku

Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji u prvom kvartalu 2022. manja je za 12,3% u odnosu na isti period prošle godine, a ovu krizu su pojedini brendovi iskoristili za rast tržišnog udjela. U tekstu portala Nova.rs pogledajte plasman 10 najuspješnijih, ali saznajte i koji brendovi su najveći gubitnici.

Evropsko tržište novih automobila nastavilo je da bilježi turbulentne promjene i tokom prethodnih nekoliko mjeseci. Nedostatak mikročipova, sukob u Ukrajini i kriza sa lancima snabdjevanja uticali su na manju prodaju u prvom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine.

Ni prošle dve godine nisu bile sjajne, prije svega zbog pandemije i nestašice poluprovodnika, ali se čini da je situacija na automobilskom tržištu sve gora. Ipak, u svakoj krizi imamo pobjednike i gubitnike.

Volkswagen dominira

Njemački proizvođač zabilježio je ubjedljivo najbolju prodaju na evropskom tržištu tokom prva tri mjeseca 2022. Kompanija iz Volfsburga prodaja je 267.949 vozila, što je 80.000 primjeraka više od drugoplasirane Toyote. Glavni razlog njihovog uspjeha krije se u raznovrsnosti game, jer Volkswagen ima modele u svim segmentima. Naravno, tu je i Volkswagen Golf koji je decenijama jedan od najprodavanijih automobila u Evropi, ali i ID familija električnih automobila koja beleži veliki rast prodaje.

Toyota koristi krizu

U prvom kvartalu japanska kompanija je zauzela rekordnu drugu poziciju sa boljom prodajom od svih velikih brendova osim Volkswagena.

Iako su zabilježili blagi pad prodaje u odnosu na prva tri mjeseca 2021. godine, samo tržište je palo znatno više, pa je Toyota ostvarila veći tržišni udio. Japanska kompanija je u prva tri mjeseca prodala 187.218 primjeraka, a čak tri četvrtine isporučenih automobila su sa hibridnim pogonom.

Uspjeh korejskih proizvođača

Kia i Hyundai nastavljaju da bilježe odlične prodajne rezultate, a kada bi se njihove brojke sabrale bili bi vrlo blizu Volkswagena.

Kia je osmi najprodavaniji brend u Evropskoj uniji sa 139.439 prodatih automobila, dok Hyundai ipak nije uspio da uđe u top 10. Sa 123.793 isporučenih automobila, nalaze se na 11. mjestu najprodavanijih brendova u prvom kvartalu.

Tesla bolja od velikana

Američki proizvođač električnih automobila nesumnjivo grabi ka vrhu. Tokom prva tri mjeseca ove godine prodali su 59.426 automobila što je bilo dovoljno za 18. poziciju na listi, a na taj način su se približili Seatu koji je isporučio 59.819 vozila. Primjera radi, Tesla ima bolju prodaju od Nissana, Minija, Mazde i Honde.

Najveći gubitnici – Lexus je u prvom delu 2022. isporučio svega 10.642 automobila na tržište Evropske unije, što je manje i od brenda Lancia. Među gubitnike svakako spadaju i Jaguar i Alfa Romeo, sa 6.386, odnosno 5.246 prodatih automobila. Ispred njih se nalazi čak i Polestar, kompanija koja se prije svega pet godina odvojila od Volvoa.

Lamborghini prodavaniji od Lade

Lada je i prije sankcija koje su uvedene Rusiji bila na klimavim nogama u Evropi, ali sada su potonuli najniže. Prodali su svega 595 automobila, a bolji rezultat zabilježio je i proizvođač sportskih automobila Lamborghini sa 676 prodatih primjeraka. Interesantno je i da je Ferrari zabilježio bolju prodaju od Maseratija, jer su prodali 222 automobila više.

Prodaja automobila u prvom kvartalu po brendovima:

1.Volkswagen – 267.949

2.Toyota – 187.218

3.Peugeot – 164.068

4.BMW – 157.229

5.Mercedes – 157.108

6.Audi – 150.265

7.Ford – 141.759

8.Kia – 139.439

9.Renault – 138.677

10.Škoda – 131.297

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,