Ponedjeljak, 17. Juni 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Znakovi da vaše tijelo pati od nedostatka elektrolita

Koji signali potvrđuju nedostatak elektrolita!  Nedostatak elektrolita nije samo prijetnja vašem zdravlju, već može dovesti i do smrti, prenosi Ženski magazin.

Koju ulogu imaju elektroliti u tijelu?

Najvažnija uloga elektrolita je poboljšanje protoka vode između svake ćelije živog organizma. Oni su odgovorni za pravilno funkcionisanje nervnog i mišićnog sistema, imaju odlučujući uticaj na regulaciju upravljanja energijom, a takođe određuju količinu tečnosti u različitim dijelovima našeg tijela.

Do čega može dovesti nedostatak elektrolita u organizmu?

Najopasniji efekat osiromašenja elektrolita je dehidracija, što može dovesti do gubitka svijesti. Teško dehidrirana osoba često zahtijeva brzu hospitalizaciju (nedostatak elektrolita ne može se dopuniti oralnim lijekovima – često je potrebna infuzija). Uvijek nosite vodu u pogodnom pakovanju. Ovo će spriječiti dehidraciju i gubitak elektrolita!

Šta uzrokuje nedostatak elektrolita?     

Povraćanje

Dijareja

Visoka temperatura

Fizička iscrpljenost zbog intenzivnog treninga/rada

Dijeta

Gladovanje

Uzimanje laksativa/diuretika

Koji su simptomi nedostatka elektrolita?     

Značajno pogoršanje blagostanja

Vrtoglavica i  nesvjestica

Slabljenje mišićne snage tijela

Poremećen ritam srca

Podrhtavanje mišića

Pospanost i apatija

Oticanje

Paraliza

Nedostatak apetita

Oštećenje bubrega

Kako nadoknaditi nedostatke elektrolita u tijelu?

Najvažnije je da je vaša dnevna ishrana dobro izbalansirana. Ako naporno vježbate ili radite teške fizičke poslove, pijte puno vode, koristite napitke ili dodatke elektrolita koji su dostupni u apotekama. Pored toga, možete pomoći vašem tijelu tako što ćete uzimati vitamin C i piti sok od paradajza koji sadrži mnogo kalijuma. Zapamtite da ishrana igra ključnu ulogu u održavanju nivoa elektrolita na odgovarajućem nivou. Mora da obiluje proizvodima koji sadrže kalcijum, magnezijum, natrijum i kalijum. Ovi elementi se mogu naći, između ostalog, u suhom voću, krompiru, svježem voću (posebno citrusima), mlijeku, ribi, hljebu, mahunarkama, orašastim plodovima, ovsenim pahuljicama i… u čokoladi! (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,