Ponedjeljak, 8. Avgusta 2022.
Tuzlanski.ba logo

Tri nuspojave pretjerane konzumacije orašastih plodova

Preuzmite sliku

Već sigurno znate da su orašasti plodovi iznimno zdravi. Ovaj hrskavi međuobrok povezuje se s boljim zdravljem srca, nižim holesterolom, pa čak i gubitkom težine.

Orašasti plodovi bogati su proteinima, vlaknima, zdravim mastima, vitaminima, mineralima i antioksidansima. Nutricionistica Jerlyn Jones za Prevention kaže kako oni mogu pomoći u povećanju energije, a mogu čak igrati ulogu u dugovječnosti. Osim toga, lako ih je jesti same ili uklopiti u razna jela zbog čega se nikada ne biste trebali osjećati loše ako posegnete za ovim ukusnim supergrickalicama. Ali, ako ih jedete često i u velikim količinama, postoji nekoliko potencijalnih problema, prenosi MissZdrava.

Jones upozorava kako je lako pojesti previše orašastih plodova, pogotovo zato što se lako mogu grickati. Dodaje kako se većina osoba ne drži preporučene dnevne količine, napominjući da je oko 1/4 šolje za čaj dobra mjera za pravu porciju. Jones smatra kako je dobro voditi računa o tome koliko orašastih plodova jedete svakodnevno.

Dakle, je li zdravo jesti orašaste plodove svaki dan? Može biti, ali postoje tri različita načina na koja pretjerivanje s orašastim plodovima može negativno uticati na vaše zdravlje. Evo šta trebate imati na umu…

Mogu dovesti do debljanja 

Budući da su orašasti plodovi tako zasitni, mogu vam pomoći ako želiš smršavjeti, ali to vrijedi samo ako konzumirate umjerenu količinu orašastih plodova. Ako jedete više od 1/4 šolje dnevno, mogli biste početi dobijati na težini. Jones objašnjava da je to zato što su orašasti plodovi bogati kalorijama, što znači da sadrže više energije po gramu od mnogih drugih namirnica. Na primjer, oko 28 grama badema sadrži oko 160 kalorija pa čak i ako samo udvostručite svoju porciju, pojest ćete 320 kalorija za međuobrok. To bi moglo rezultirati debljanjem ako ne računate dodatne kalorije koje pojedete tokom dana.

Ipak, ako volite orašaste plodove i ne unosite dodatne kalorije uravnoteženom prehranom, ne biste trebali imati previše problema. Na primjer, ako jedete niskokaloričnu salatu i želite je obogatiti orašastim plodovima jer inače neće biti zasitna, svakako dodajte nekoliko badema u svoj obrok.

Plinovi, nadutost i probavni problemi

Ako ste ikada osjetili nadutost ili sste imali plinove nakon što sste pojeli orašaste plodove, niste jedini. To je uobičajena nuspojava jer u orašastim plodovima postoje fitati i tanini, spojevi koji ih čine teškima za probavu. A nutricionist Alan R. Gaby dodaje da bi konzumacija previše masnoća, kojih ima u izobilju u orašastim plodovima, u kratkom vremenskom razdoblju mogla dovesti do dijareje.

Kako spriječiti ove neugodne probleme? Držite se preporučene dnevne količine orašastih plodova ili posegnite za proklijalim orašastim plodovima. Nutricionistica Lily Nichols objašnjava da je takvi orašasti plodovi lakši za probavu.

Previše brazilskih oraščića može izazvati trovanje selenom

Brazilski oraščići prirodno su bogati selenom, a samo šest do osam ovih oraha sadrži gotovo 10 puta više selena od preporučene dnevne količine što je inače 55 mikrograma. Trovanje selenom može učiniti nokte lomljivima, uzrokovati neugodan miris, pa čak i izazvati bolove u mišićima i zglobovima. Ipak, preopterećenost selenom specifična je za brazilske orahe, tako da ne morate brinuti o ovom problemu kada jedete druge vrste orašastih plodova.

“Ako jedete samo minimalnu količinu brazilskih oraha, ne morate se brinuti o višku selena u vašem tijelu”, kaže Jones. Ona preporučuje do četiri brazilska oraščića dnevno, a ovu količinu možeš jesti svaki drugi dan radi opreza.

Najbolji način na koji možete riješiti sve ove probleme je da pazite na količinu orašastih plodova koje jedete. Ako ste skloni ponekad pojesti previše, Jones preporučuje da počnete pratiti koliko ste ih tačno pojeli. Također možete i mjeriti količinu kako biste održali kontrolu nad svojom porcijom. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

   
Ključne riječi: ,