Utorak, 3. Avgusta 2021.
Tuzlanski.ba logo

Šta je večernja anksioznost i kako je kontrolisati?

Preuzmite sliku

Za one koji rade danju, noć su njihova vrata za odmor, učenje, hobije i druženje, piše Bright Side.

Povlačenje sunca omogućuje bijeg od rutine i obaveza. Za mnoge je to preferirano doba dana. Međutim, ponekad nas noć baci na strmu stazu kojom bismo mogli krenuti dalje. Zabrinutosti (neke dobro utemeljene, a druge ne toliko), mogu noć učiniti neugodnim i nesigurnim mjestom, prenosi Tuzlanski.ba.

Imamo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da bolje shvatite noćnu anksioznost. Istražit ćemo šta je uzrokuje i dat ćemo vam informacije koje će vam omogućiti da se s njom suočite i savladate.

Noćna anksioznost

  • Nalazite se u ugodnoj, poznatoj, toploj sobi, sjedite na svom krevetu, a šta bi vam moglo spriječiti laku noć? Ništa, zar ne? Pa, nije tako jednostavno. Možda uslovi jednostavno nisu baš pravi. Možda snovi nisu tako laki za uhvatiti, a noćna bdijenja u našoj sobi odjekuju dok se bacamo i krećemo u krevetu, snovi postaju sve dalje i dalje.

    Svi smo prošli kroz ovakvu situaciju i previše dobro znamo kakve će biti posljedice. Sljedeći će dan biti težak jer se nismo dovoljno odmorili. Noćna tjeskoba je poput noćne more koju imamo širom otvorenih očiju.

    Međutim, postoje načini da se suočimo s tim i čak nam pomognu da to prevladamo.

    Zbog čega razvijamo noćnu anksioznost

  • Dok sunce zalazi, naše brige često ostaju. Ponekad društvo drugih može privremeno odagnati naše strahove, zajedno s nekim aktivnostima zbog kojih se naš um može odmoriti. Ali kad legnemo spavati, tihi i sami, sve naše brige i problemi mogu se vratiti.

    Neke zabrinutosti mogu se pojaviti usred noći i mi se ne možemo nositi s tim. Jedan strah vodi drugom, a drugi opet narednom strahu. Završimo u noćnom svijetu u kojem su stvarne brige pomiješane s tjeskobom rođenom u noći i spavanje postaje gotovo nemoguće.

    Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da izbjegnete noćnu anksioznost i koji će vam omogućiti da se bolje nosite s tim

    1. Pokušajte otkriti o čemu se radi u situaciji koja pokreće anksioznost

  • Kao što smo već rekli, kad se izgubite u noćnoj anksioznosti, na kraju se upletete u nekoliko briga. Nisu svi stvarni ili zaslužni za našu pažnju. Zato moramo utvrditi šta zapravo želimo riješiti.

    Na primjer, pogriješili ste na poslu. Možda to nije bila ozbiljna pogreška, ali naša anksioznost pokazuje da je veća. To ga pretvara u čudovište, zbog čega se brinete o svojoj budućnosti na poslu. Mislite da možda uskoro nećete moći platiti najam i da biste se možda trebali preseliti, ali kamo? Kako?

    Dakle, umjesto da stvarno razmišljate o problemu i mjerite njegovu važnost, izgubili ste se u beskrajnim brigama koje nemaju nikakvog smisla. Obratite pažnju na pravi problem i razmislite o tome kako to možete riješiti već sutradan.

    2. Ostanite zauzeti tokom dana

  • Ako tokom dana tražite od sebe mnogo fizičke i mentalne vježbe, kad noću legnete u krevet, imat ćete samo jednu mogućnost: spavati. Stoga je odličan način da se izbjegne noćna anksioznost ne ostaviti prostora da se u njoj nastani. Ležanje na krevetu, tijelom i umom iscrpljenim dnevnim aktivnostima, dovest će do mirnog sna. Isprobajte neke dodatne sportske aktivnosti i hobije.

    3. Imajte noćnu rutinu

  • Iako dosada ima lošu reputaciju, ponekad može biti korisna. Svi se volimo zabaviti, ali ako se želimo odmoriti, tu treba stati. Ljudska bića su stvorenja u navikama. Ako se naviknete na noćnu rutinu, uz određeno vrijeme jela, pranja posuđa, čaja i odlaska u krevet, prirodno ćete zaspati. Spavanje istovremeno nam pomaže i da reguliramo svoj cirkadijanski ritam, što će nas dovesti do spavanja prirodnije i blagotvornije.

    4. Jedite zdravo

  • Ovo je važno. Jesti hranu s visokim udjelom masti prije spavanja nije najbolji način za spavanje. Nećete moći dobro spavati ako imate lošu probavu. Stoga vaša večera treba biti sa lagane strane, bogata povrćem i drugom zdravom probavljivom hranom.

    5. Izbjegavajte energetska pića

  • To je još jedna važna tačka. Sve gore navedeno beskorisno je raditi ako prije spavanja pijete alkohol ili druga pića koja sadrže stimulanse, poput kofeina. Uvijek je najbolje jesti obrok sa mineralnom vodom ili čašom toplog mlijeka.

    6. Pobrinite se da imate ugodno okruženje za spavanje

  • Soba u kojoj se pripremate za spavanje trebalo bi da doprinese dobrom odmoru. Lakše ćete zaspati u spavaćoj sobi u kojoj se osjećate ugodno, odnosno čisto, uredno i u kojoj ima dovoljno ventilacije. Idealna soba za spavanje treba imati sve ove karakteristike i biti “topla” za oko.

    7. Pokušajte da koristite svoju sobu samo za spavanje

  • Svi bismo trebali priznati da je naš krevet primamljiv, a mi se često prepuštamo njegovom iskušenju. Zato ga koristimo ne samo za spavanje, već i za sve vrste aktivnosti: učenje, čitanje, surfanje internetom, gledanje televizije, pa čak i jedenje. Dobar dio dana možemo provesti u spavaćoj sobi. Tada, pred spavanje, naše tijelo možda neće uočiti promjenu rutine i shvatiti da je vrijeme za spavanje.

    Tada je u redu da svoju spavaću sobu učinite “svetim mjestom” koje koristite samo kad trebate zaspati. Sve ostale aktivnosti trebale bi se odvijati izvan.

    8. Praktikujte vježbe disanja

  • Plitko ili nekontrolisano disanje nesumnjivo je neprijatelj mirnog sna. Dobro je uključiti vježbe disanja u svoju noćnu rutinu. One će učiniti da vaše tijelo i vaš um postignu potrebnu harmoniju. U početku vam je možda malo izazovno naviknuti se, ali uskoro ćete osjetiti blagodati i ove će se vježbe pretvoriti u dio vaše zdrave noćne rutine.

    9. Zatražite psihološku pomoć

  • Iako smo rekli da je noćna anksioznost stanje koje većina ljudi povremeno doživi, ako na vas djeluje redovno, zatražite pomoć stručnjaka. Dobivanje mirnog sna ključno je za vaše zdravlje i dobrobit. Ako primjetite da često osjetite noćnu anksioznost, potražite pomoć psihologa. Oni će moći utvrditi koji je razlog ovog poremećaja i smisliti adekvatan plan liječenja koji će vam pomoći da ga prevladate.

    Zapamtite: Život vam je potreban da ste budni i za to morate biti u stanju da dobro spavate. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,