Subota, 11. Jula 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Šest namirnica koje bi muškarci trebali jesti za zdrav i dug život

Prehrana usredotočena na meso i krompir nije najbolji način da muškarci ostanu zdravi i jaki, iako obje namirnice mogu biti dio zdrave prehrane.

Mnogi muškarci imaju tendenciju da u organizam unose pretežito proteinsku hranu i manje pažnje posvećuju drugim opcijama poput povrća i hrane bogate vlaknima. Ali da bi očuvali dobro zdravlje, muškarcima je potrebno više od proteina; trebaju im najmanje dvije i pol šoljice povrća, dvije šoljice voća i 30 do 38 grama vlakana dnevno.

Vodeći se tim smjernicama, portal Today je izdvojio neke od namirnica koje se posebno preporučuju muškarcima za zdrav i dug život.

1. Borovnice

  • Bilo da su svježe ili smrznute, borovnice sadrže snažne antioksidanse koji pomažu u borbi protiv oštećenja DNK-a koja doprinose razvoju raka. Osim toga, borovnice su i jedna od najboljih namirnica za očuvanje pamćenja i sposobnosti razmišljanja tokom godina. Osim toga, šoljica bobica sadrži oko 4 grama prijeko potrebnih vlakana.

    2. Losos

    Omega-3 u lososu pomaže u smanjenju rizika od srčanih bolesti, vodećeg ubice muškaraca u Americi, navodi Centar za kontrolu bolesti (CDC). Losos i druge vrste morskih plodova također su bogati proteinima. Konzumirajući morsku hranu dva puta sedmično, spriječit ćete preveliku konzumaciju drugih vrsta manje zdravih proteina, poput crvenog mesa i prerađenog mesa.

    3. Špinat

  • Sve lisnato povrće je dobro za vas, ali špinat je blažeg okusa od mnogih drugih sličnih vrsta, što ga može učiniti privlačnijim onima koji ne vole jak ili gorak okus. Također je bogat karotenoidima, uključujući beta-karoten, lutein i zeaksantin. Laboratorijska istraživanja ukazuju da ovi spojevi mogu smanjiti razvoj i napredovanje različitih vrsta tumora. Lutein i zeaksantin također igraju ulogu u zaštiti vašeg vida od plave svjetlosti – vrste svjetlosti koja se emitira s digitalnih uređaja poput vašeg mobilnog telefona i tableta. Uz to, u studiji provedenoj među starijim osobama učesnici koji su jeli jednu porciju špinata dnevno pokazali su manje kognitivnog opadanja od onih koji su izbjegavali zeleno lisnato povrće.

    4. Orašasti plodovi

    Dodavanje nekoliko šačica orašastih plodova u svakodnevnu prehranu moglo bi poboljšati vaš seksualni život, tvrde španjolski istraživači. Osim boljeg orgazma i jačeg seksualnog nagona, otkriveno je da konzumacija orašastih plodova poboljšavaju kvalitetu sperme, što može dovesti do bolje plodnosti.

    5.

  •  

    Iako ima puno masnoća i kalorija, avokado vam može pomoći da kontrolirate vlastitu tjelesnu težinu. Prema nedavnom istraživanju, oni koji su redovno konzumirali avokado dobivali su znatno manje kilograma tokom razdoblja od 11 godina u usporedbi s onima koji su izbjegavali avokado.

    6. Običan grčki jogurt

    Istraživanje koje je pratilo više od 180.000 ljudi tokom 20 do 30 godina otkrila je da oni koji su redovno jeli jogurt imaju 16% niži rizik od visokog krvnog pritiska u usporedbi s onima koji su jeli jogurt manje od jednom mjesečno.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: ,