Srijeda, 16. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Sedam namirnica koje pomažu kod alergije

Preuzmite sliku

Prije nego posegnete za lijekovima, razmislite malo o svojoj prehrani. Iznenadit će vas koliko alergija možete spriječiti s nekoliko jednostavnih poteza

Cijelu godinu ste se veselili ljetu. Sve one tmurne zimske mjesece ste proveli samo maštajući o plažama i kako će biti lijepo kada vam se koža ponovno susretne sa sunčevim zrakama. No onda je to ljeto stiglo i s mora ste se vratili u grad, pa vam više nije toliko drago što je ljeto. Naime, zrak je pun alergena, a i vi trošite papirnate maramice brže nego kremu za sunčanje. No prije nego posegnete za lijekovima protiv alergija, razmislite o svojoj prehrani. Naime, neke namirnice mogle bi vam pomoći ublažiti simptome koji vas muče s dolaskom proljeća, savjetuje portal Živim.hr.

“Kod ljudi koji pate od sezonskih alergija, tijelo na alergene iz prirode – poput trave, peludi i prašine – gleda kao na opasne strane tvari i pokreće imunološki sistem’, kaže doktorica Deborah Gordon. Rezultat je prava poplava antitijela koji preplavljuju tijelo, a histamin se otpušta u krv što uzrokuje sve one dosadne simptome poput kihanja, curenja nosa i sličnog.

No dobra je vijest da neka hrana pomaže ublažiti poteškoće uzrokovane alergijama.

Probiotici

Te dobre bakterije ne pomažu samo našem probavnom sistemu, nego i suzbijaju alergijske reakcije. Studija objavljena u časopisu Clinical and Experimental Allergy ustanovila je da ljudi koji pate od alergija, a redovito uzimaju probiotike, u krvi imaju nešto niži nivo antitijela koji izazivaju alergijsku reakciju.

“Probiotici su poput mudrih prijatelja koji pomažu našem tijelu da prepozna kad je potrebna zaštita i otpuštanje antitijela, a kad to nije potrebno”, kaže doktorica Gordon.

S obzirom da mliječni proizvodi mogu potencijalno pogoršati alergije, preporučuje se uzimanje fermentirane hrane.

Jabuke

Jabuke su bogate bioflavonoidima, također prisutnima i u luku, bijelom luku, kupusu, raznim bobicama i cvjetači, koji će smanjiti prekomjerno otpuštanje histamina. Kontroliranje nivoa histamina ublažava simptome alergija, kaže Jonathan Psenka, doktor iz Phoenixa i autor knjige “Dr. Penka's Seasonal Allergy Solutions”.

Osim toga, trudnice koje jedu puno jabuka, smanjit će opasnost da im dijete kasnije pati od astme ili alergije.

Kurkuma

Ovaj indijski začin hvaljen je zbog svojeg antiupalnog učinka. Također, istraživanja pokazuju da jedan od elemenata kurkume sprječava pretjerano izlučivanje histamina te tako smanjuje simptome alergija.

“Kurkuma pokazuje nevjerovatnu sposobnost smanjiti razne vrste upala”, kaže Psenka. “Što su upale jače, veća je i opasnost od potencijalnih alergija.”

Sjemenke bundeve

Prebogate su magnezijem i samo četvrtina šoljice dnevno, zadovoljava pola ukupnih dnevnih potreba za tim elementom. Magnezij je mineral koji opušta mišiće i otvara disajne puteve čime se olakšava disanje. Drugi odlični izvori magnezija su i bademi, sjemenke suncokreta, zobena kaša, brokula, zeleno lisnato povrće i tamna čokolada.

Jagode

Vitamin C iz jagoda nije samo pojačivač imuniteta, već smanjuje izlučivanje histamina koji uzrokuje curenje nosa, svrbež očiju i kihanje. Jedna studija je pokazala da manjak vitamina C uzrokuje značajno povećanje razine histamina u krvi.

“Naša tijela proizvode enzim DAO koji održava razinu histamina na optimalnoj razini. Uzimanje vitamina C, B6, cinka i bakra pomaže sintezi tog enzima”, kaže Gordon.

Losos

Konzumiranje lososa je jedan od najboljih načina unosa omega-3 masnih kiselina, koje mogu umanjiti alergijsku reakciju. Jedna njemačka studija objavljena u European Journal of Clinical Nutrition ustanovila je da visoka koncentracija omega-3 masnih kiselina u crvenim krvnim ćelijama smanjuje rizik od peludne groznice. Jedna druga studija pokazala je da djeca s grčkog otoka Krete gdje se jede uglavnom mediteranska hrana s puno ribe i povrća, rjeđe obolijevaju od astme i alergija. Omega-3 masne kiseline također su povezane s jačim srcem, boljim raspoloženjem i boljim pamćenjem.

Nerafinirana hrana

Poznato je da je neprerađena hrana puno zdravija nego brza, gotova hrana koja obiluje tzv. omega-6 masnim kiselinama koje pospješuju upale povezane s alergijama.

“Ljudi koji jedu puno procesuirane hrane u većem su riziku od upala, čime se povećava i rizik od alergija”, upozorava doktorica Gordon.

Držite li se hrane bogate antioksidansima i unosite li manje rafiniranih ugljikohidrata i šećera, smanjujete opasnost od upalnih procesa u tijelu. (Živim.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,