Subota, 8. Maja 2021.
Tuzlanski.ba logo

Savjeti Marizele Šabanović za ishranu tokom ramazana: Ovo je najbolji izbor namirnica za iftar i sehur

Preuzmite sliku

Nutricionizam je nauka koja je posvećena svakome posebno, ali ipak, neke stvari mogu se izvući kao svojevrstan vodič.

Post u mjesecu ramazanu traje više od 15 sati, ljekari i nutricionisti savjetuju da posebnu pažnju postači posvete odabiru namirnica koje će se unositi u organizam za vrijeme iftara i sehura.

Nutricionistkinja Marizela Šabanović kroz blog Nutricionizam.ba, ali i putem društvenih mreža svakodnevno daje odgovore na brojne nedoumice vezane za konzumaciju pojedinih namirnica, educira i potiče pratioce na pozitivnu promjenu u svakodnevnim navikama.

U razgovoru za Tuzlanski.ba Marizela je govorila o namirnicama koje bi postači trebali preferirati u mjesecu ramazanu, jelima koje bi trebali izbjegavati, dobrim masnoćama i benefitu zdravih navika u ishrani…

Kada je riječ o sehuru, na koju vrstu hrane se treba bazirati, odnosno koja hrana će organizmu najbolje pomoći da izdrži cijeli dan?

– Sehur treba da sadrži namirnice koje se duže vare poput proteina i masti. Od ugljikohidrata birati integralne žitarice. Dobar izbor su proteini kao što su razna mesa, jaja, sir, grah i sl. Zato su naša tradicionalna jela kao npr. razne dolme dobar izbor za sehur. Dobre masnoće koje nalazimo u orašastim plodovima takođe pomažu održavanju duže sitosti. Pite i slični obroci nisu dobar izbor jer se kratko vare i jako brzo organizam bude gladan. Za sehur je dobro pojesti i porciju salate, dakle povrća, koje je bogato vlaknima i vodom. Na takav način postižemo dužu sitost i hidriranost organizma.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Marizela Sabanovic (@nutricionizam.ba)

Da li su šejkovi na sehuru dobar izbor i izvor hranjivih materija i vitamina koji omogućavaju tijelu da se adekvatno pripremi na post?

– Šejkovi nisu dobar izbor za sehur jer se radi o kašastoj hrani koja vrlo brzo prolazi kroz probavni sistem i na takav način tijelo jako brzo osjeti glad. Smoothie od povrća, voća i sjemenki je dobar izbor kao manji obrok između iftara i sehura ili kao „poslastica“ nakon iftara. Međutim, ja uvijek preferiram da se voće žvaće a ne pije zbog djelovanja vlakana iz cijelog voća tj. sprječavanja skoka šećera u krvi.

Nakon 15 sati posta, dolazi vrijeme iftara, šta je iz ugla nutricioniste najbolji izbor, kako bi se tijelo brzo regenerisalo i pripremilo za novi dan posta? 

– Iftar započinje hurmom ili suhim voćem i čašom vode kako bi se probavni sistem “saprao” od svega što se tokom perioda posta nalazi unutra. Ovo jako prija našim crijevima. Za iftar možemo jesti i hranu koja sadrži više uhljikohidrata kako bi organizam vratio energiju. Zato nije slučajno da se jedu naše tradicionalne lepine. Obrok ne treba da bude prevelik i bolje je jesti polako sa pauzama kako bi probavni sistem lakše prihvatao hranu. Kuhana domaća hrana je dobra opcija uz obavezno povrće za nadoknadu vitamina, minerala, pigmenata ali i vode. Nakon iftara dobro je pojesti porciju voća jer i na takav način hidriramo naš organizam.

Treba li meso i mesne proizvode reducirati tokom posta? Koje preferirati?

– Proizvodi od mesa sadrže često puno soli pa mogu izazvati žeđ. Crveno meso se ne preporučuje više od 1 puta sedmično dok ostale vrste mesa možete jesti češće. Riba bi trebala biti na jelovniku barem dva puta sedmično. Kako je riba laganija za probavu idealan je izbor za iftar. Ne treba potpuno izbaciti meso jer naš organizam treba sve grupe namirnica i velike restrikcije mog dovesti do različitih poremećaja.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Marizela Sabanovic (@nutricionizam.ba)

Nakon iftara, svi su skloni uz kafu zasladiti i nagraditi se desertom. Koja delikatesa je preporučjiva a koja ne?

– Iako volimo desert, odmah nakon iftara to može biti teret našem organizmu. Svakako da je bolje obaviti klanjanje teravije pa nakon toga pojesti neku domaću poslasticu, napravljenu od poznatih sastojaka. Izbjegavati industrijske slatkiše zbog sastava. Ja uvijek radije preporučujem voće i orašaste plodove.

Koje navike u ishrani zadržati i nakon ramazana?

– Naš oranizam treba periode bez hrane i to bi trebalo zadržati i nakon Ramazana. Taj period može biti i tokom noći tj. od 19 sati naveče. Na takav način svoje tijelo pripremamo za san i omogućavamo mu da ima pauzu u probavljanju hrane.

Za kraj razgovora Marizela je istakla da je izuzetno važno da post ima više dimenzija. Osim što pomaže organizmu, jača volju i oporavlja probavni sistem. Studije pokazuju da post pomaže regulaciji povišenog krvnog pritiska i dislipidemije. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje