Srijeda, 22. Septembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Pričanje u snu: Provjerite kada ova pojava nije bezazlena

Preuzmite sliku

Većina ljudi je imala makar jednu ovakvu epizodu tokom života.

Pričanje u snu, a da toga niste svesni, prilično je uobičajeno. Istraživanja su otkrila da je do 66% ljudi doživjelo epizode ​​pričanja u snu u nekom trenutku života. I premda je ovaj fenomen obično bezopasan i ne zahtijeva nikakav medicinski tretman, može da uznemiri osobu sa kojom dijelite postelju i spriječi je da se kvalitetno odmori tokom noći.

Ali, isto tako, pričanje u snu može da bude posljedica konzumiranja lijekova ili previše kofeina u kasnijim popodnevnim satima, ali i da bude pokazatelj potisnutog stresa ili prevelikog premora.

Genetika

Stručnjaci ne mogu da navedu tačan razlog zašto ljudi pričaju u snu. Medicinska istraživanja su pokazala da bi pričanje u snu moglo da ima veze sa genetikom. Ako vaši roditelji pričaju u snu, isto to bi moglo da se desi i vama. Istraživanja u Finskoj i Japanu otkrila su da blizanci često pričaju u snu, što se može dogoditi istovremeno sa mjesečarenjem i noćn  im morama.

  • Stres i premor

    Svako može da mrmlja u snu, ali neki faktori, posebno nedostatak sna, mogu dovesti do priče u snu. Medicinski stručnjaci vjeruju da većina ljudi priča dok spava kada su pod stresom ili kada su premoreni. Kada danima radimo “kao na fabričkoj traci”, to može uticati na naš mozak i na kvalitet našeg sna.

    Poremećaji spavanja

    Govor u snu je poremećaj spavanja poznat kao somnilokui. To se može dogoditi bilo kome u bilo kom trenutku života, ali ljudi sa drugim poremećajima spavanja imaju povećan rizik da nevoljnim pričanjem u snu uznemire osobu sa kojom dijele postelju.

  • Lijekovi

    Postoji mnogo lijekova koji mogu da poremete san. Lijekovi koji mogu dovesti do promjene ponašanja tokom spavanja, uključujući i pričanje tokom spavanja, obično utiču na kontrolu mišića tokom spavanja. Kada nam se poveća tonus mišića, to može dovesti do udaranja, skakanja iz kreveta i nesvjesnog pričanja.

    Kako kontrolisati pričanje u snu?

    Ne postoji poznat način za sprječavanje ove pojave, ali promjena nekih navika može nam pomoći da to kontrolišemo. Izbjegavajte teške obroke prije spavanja, da biste mogli da se opustite i utonete u san. Odaberite udoban krevet sa kvalitetnim dušekom i jastucima koji će vam pomoći da se prepustite noćnom snu bez ikakvih ometanja. Izbjegavajte pijenje kafe i napitaka sa kofeinom kasno popodne i uveče. Također, izbjegavajte i alkohol, jer i on može da poremeti faze i kvalitet spavanja. Ustalite vrijeme odlaska na počinak i pridržavajte se tog ritma svakog dana, čak i vikendom. (Telegraf.rs)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,