Ponedjeljak, 24. Januara 2022.
Tuzlanski.ba logo

Pomozite sebi ili drugima: Tri načina da zaustavite napad panike

Preuzmite sliku

Osim ga do sada niste doživjeli (na svu sreću), teško je razumjeti užasni osjećaj koji donosi napad panike.

Psiholog Daniel Forshe opisuje to kao “nagli skok intenzivnog straha ili nelagodnosti koji dostiže vrhunac u roku od nekoliko minuta”. U to spadaju i ubrzano kucanje srca, drhtavica, znojenje, bolovi u grudima, vrtoglavica, utrnulost u rukama i nogama i osjećaj kao da ste u jednom trenutku odsječeni od stvarnosti. I iako se takve epizode završavaju u roku od 20 minuta, postoje stvari koje možete preduzeti da biste olakšali cio proces sebi ili nekome drugom ko kroz to prolazi, prenosi Ženski Magazin.

U nastavku pročitajte tri jednostavne tehnike koje možete upotrijebiti da biste pomogli nekome (ili sebi).

Disanje iz dijafragme

Napad panike vas stavlja u psihološko stanje u kome mozak počinje da vjeruje da vam je potrebna zaštita, tako da je jedna od najefektivnih strategija disanje iz dijafragme. To se dešava jer usljed napada panike tijelo počinje da se grči i da hiperventilira usled krakih brzih udisaja i izdisaja. Disanje kroz dijafragmu u jednu ruku šalje signal mozgu da ste sigurni i opušteni, što smanjuje fiziologiju i daje vašem tijelu do znanja da ne mora da bude u hiper stanju.

Promijenite misli

Kada neko doživljava napad panike, njihov um im govori da se nečega plaše. Umjesto da se osoba prepusti toj spirali negativnih misli, bitno je da kaže sebi potpuno drugačiju stvar. Drugim riječima, potrebno je da u potpunosti skrenete misli na nešto drugo. Umjesto da se zapitate šta loše može da se desi, bolje je da pomislite da se ta loša stvar neće ni dogoditi. Znamo da je lakše reći nego učiniti, ali je zaista tako.

Izbjegnite “odbijajuće” ponašanje

Individualci koji pate od paničnih napada imaju tendenciju da izbjegavaju mjesta za izlaske, stvari ili aktivnosti koje povezuju sa njima. Na primjer, ako je osoba napad panike doživjela u restoranu, možda će željeti da izbjegava restorane u potpunosti u budućnosti ili autobuse ako se tu zadesilo. Ovakvo ponašanje je u stvari suprotno od onoga što je vašem mozgu potrebno da povratite samopouzdanje i snagu za sprječavanje ovih napada. Zašto? Zato što izbjegavanje može samo povećati strahove. Pokušajte da se polako suočavate sa situacijama kojih se plašite, sve dok taj osjećaj ne prestane. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,