Srijeda, 16. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Ovih pet napitaka mogu povećati rizik od srčanog udara, zato s njima budite umjereni

Preuzmite sliku

Od apsolutne je važnosti brinuti se o zdravlju srca kako biste živjeli dugo i bili zdravi. Ipak, toliko je ljudi koji su doživjeli infarkt, možda nesvjesni da unose u organizam namirnice koje štete kardiovaskularnom zdravlju.

Prema pisanju Centra za kontrolu i prevenciju bolesti 1 od 5 puta kada se dogodi infarkt, radi se o onom tihom, dakle 20 posto ljudi nije niti svjesno da ga je doživjelo, ali šteta može biti nepopravljiva. Iako zdravlje srca nije u potpunosti u našoj kontroli, ipak jedna komponenta igra veliku ulogu a to je prehrana. Uz hranu, tu su i napici koji mogu jako naštetiti zdravlju, pa ih pokušajte izbjegavati.

1. Gazirana pića

Ovo sigurno nije iznenađenje, jer se radi o napicima koji su puni šećera, a on predstavlja prijetnju.

“Nauka je otkrila da zaslađena pića mogu povećati rizik od razvoja bolesti srca, koje mogu često voditi do infarkta. Nedavno je studija otkrila kako osobe koje piju ovakve napitke u većim količinama imaju i povišene masnoće u krvi koje mogu povećati rizik od nastanka infarkta“, pojasnila je dr. Cedrina Calder, ljekar preventivne medicine. Voda je vaš najbolji prijatelj.

2. Kafa

Da, možete popiti previše kafe. Iako će ispijanje jedne šolje kafe u danu smanjiti rizik od razvoji bolesti srca, možete se dovesti do velikih komplikacija ako pretjerate. Nedavna je studija pokazala kako osobe koje piju 6 šolja kafe u danu imaju povišene vrijednosti masnoća u tijelu, pa ako ste toliko ljubitelj da možete popiti toliko kafe, vrijeme je da je zamijenite biljnim čajem kako biste sačuvali zdravlje srca, prenosi ordinacija.hr.

  • 3. Energetski napici

    Neki će reći da i sama ambalaža izgleda zastrašujuće i da je teško pomisliti da se u ovom napitku krije nešto zdravo. Je li ono što se nalazi u njima toliko opasno?

    “Sportski napici mogu povećati rizik od bolesti srca tako što će povisiti krvni pritisak i uzrokovati abnormalne otkucaje srca“, napominje Calder. Ako koristite ove napitke kako biste dobili malo energije, morate znati i drugu stranu. Stručnjaci kažu kako je važno dodati da osobe koje piju velike količine ovih napitaka u kratkom vremenu, uz alkohol, mogu imati problema.

    4. Alkohol

    Kada govorimo o alkoholu, možda niste znali, ali oni koji ga konzumiraju imaju veći rizik od razvoja bolesti srca od onih koji ga ne konzumiraju. Prevelika konzumacija alkohola može voditi do bolesti srca, pa iako isto vrijedi za muškarce i žene, pokazalo se da takvo ponašanje ipak više utiče na žene i njihov zdravlje.

  • 5. Voćni napici s mlijekom

    Postoje dvije komponente ovog napitka koji su opasni za srce – šećer i zasićene masnoće.

    “Neka istraživanja čak tvrde kako samo jedan obrok pun šećer i spomenutih masnoća može kod nekih izazvati probleme“, pojašnjava Calder. Izbjegnite dakle napitke koji vam čine loše, ali možete isprobati čaj. Zeleni čaj je prepun antioksidansa koji će vam, ne samo pomoći kod mršavljenja, već su mnoga istraživanja pokazala kako smanjuje holesterol, kao i krvni pritisak. Već s dvije šolje dnevno pomoći će vam kod sprječavanja rizika od srčanih problema.

    Šta jesti za zdravlje srca?

    Čili papričice

    Rezultati istraživanja sve više pokazuju kako konzumacija ove namirnice godi zdravlju srca. Do ovakvog su zaključka došli američki naučnici koji su proučavali kapsaicin – pigment koji spomenutim papričicama osigurava vatrenu boju. On je najčešći kapsaicinoid u čiliju, a ujedno i sastojak koji se najviše proučava. I prijašnja su istraživanja pokazala da hrana začinjena čilijem može sniziti krvni pritisak, smanjiti holesterol u krvi i rizik od stvaranja opasnih krvnih ugrušaka.

    Bijeli luk

    Naučna su istraživanja nedavno potvrdila ljekovita svojstva češnjaka, na koja se odavno oslanja narodna medicina. Češnjak snižava pritisak i nivo holesterola.

    Zob

    Bogata omega-3 masnim kiselinama, folatima i kalijem, zob je super hrana i sinonim za vlakna. Snižava loš holesterol (LDL) i sprječava stvaranje plaka u arterijama. Zobene pahuljice u kombinaciji s mlijekom, orasima i lanenim sjemenkama predstavljaju ukusan i zdravi doručak. Umjesto mlijeka možete koristiti i bezmasni jogurt.

  • Riba

    Kada govorimo o ribi, odmah se spominje zaštita od bolesti srca,  s obzirom na to da su one pravi rudnik omega-3 masnih kiselina koje štite ovaj vitalni organ. Redovitom konzumacijom ovih kiselina možete sniziti pritisak i spriječiti zgrušavanje krvi. Dvije porcije ribe sedmično smanjit će vaš rizik od smrti zbog srčanog udara za jednu trećinu! Isplati se tu i tamo pojesti ribe kao što su tuna, losos, sleđ ili sardine.

    Orašasti plodovi

    Dokazano je kako svakodnevna konzumacija orašastih plodova pomaže u kontroli dijabetesa tipa 2 te ujedno sprječava komplikacije povezane s ovom bolešću. Odličan su izvor vlakana i magnezija, neophodnih nutritivnih sastojaka dijabetičke prehrane. Ovi plodovi obiluju omega-3 masnim kiselinama i drugim zdravim masti koje pomažu usporiti probavljanje ugljikohidrata, što dovodi do snižavanja šećera u krvi. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,