Ponedjeljak, 25. Maja 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Neki ljudi nisu nikad bolesni: Ovo su njihove tajne kako ostati zdrav

Prema centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, pranje ruku je prva i najvažnija stvar koju možete raditi kako biste izbjegli brojne prehlade i viroze s kojima se u godini susretnemo.

Ovo su tajne zdravih ljudi.

Masaže

Većina istraživanja pokazuje da masaže mogu smanjiti anksioznost, krvni pritisak i usporiti rad srca pa će većini pomoći da se riješe stresa, što je jedna od ključnih stvari za izgradnju imuniteta. Dodir terapeuta treba biti dovoljno snažan, ali ne toliko jak da uzrokuje bol, a o tome koliko često treba ići na masaže nema konkretnog savjeta, ali stručnjaci kažu kako se jednom mjesečno (ili više) isplati.

Hladni tuš

Oni koji se tuširaju hladnom vodom tvrde da im to pomaže kad imaju manjak energije, migrenu, slabu cirkulaciju, pa čak i za bol. Naučne koristi hladnog tuša nisu dokazane, ali autorica knjige ‘Six Simple Steps to Maximize Your Energy’ dr. Mary Ann Bauman kaže da ne može štetiti. Iako bi 10-minutni hladni tuš mogao biti podnošljiv po ljeti, zimi pokušajte sa jednominutnim tuširanjem s hladnom vodom. Ako imate kardiovaskularne probleme posavjetujte se s doktorom, jer nagla promjena temperature može uzrokovati rast krvnog pritiska, piše Health.

  • Đumbir

    Đumbir je stoljećima bio korijen koji pomaže kod brojnih želučanih tegoba, a vjeruje se da njegovi spojevi potiču i probavne sokove, poboljšavaju tonus crijeva i pomažu u premještanju hrane kroz gastrointestinalni trakt.

    Najbolje je đumbir usitniti i pojesti ga sirovog ili ga staviti u čaj, kaže dr. Sari Greaves iz bolnice Presbyterian Hospital u New Yorku. Koristan može biti i u drugim oblicima – sušen, u prahu, kuhan.

    Pranje ruku

    Prema centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, pranje ruku je prva i najvažnija stvar koju možete raditi kako biste izbjegli brojne prehlade s kojima se u godini susretnemo (a da ne spominjemo bakterije, poput E. coli i salmonele, koje uzrokuju bolesti koje se prenose hranom).

    Perite ruke s običnim sapunom i toplom vodom najmanje 20 sekundi. Očistite sve dijelove ruku, a ne samo dlanove, i provjerite imate li prljavštine na noktima. Osušite ruke papirnatim maramicama ili označite drugi peškir za svakog člana domaćinstva.

    Vitamin C i cink

    Iako postoje kontroverze oko toga pomažu li vitamin C i cink u prevenciji prehlade, neka istraživanja pokazuju da je vitamin C koristan – posebno za ljude koji su pod velikim stresom – te da cink može spriječiti razmnožavanje virusa. Stručnjaci pak kažu da vam neće štetiti ako pokušate.

    Dr. Neil Schachte iz Medicinskog centra Mt. Sinai u New Yorku, predlaže da nakon prvog znaka prehlade uzmete 500 mg vitamina C, i tako cijelu zimu. Medicinski institut savjetuje da ne idete preko dvije hiljade miligrama dnevno, kako biste izbjegli želučane ili bubrežne probleme.

    Što se tiče cinka, dr. Schachter predlaže uzimanje cinkovih pastila nekoliko puta na dan kad počne prehlada.

  • Bijeli luk

    Bijeli luk je bogat antioksidansima koji jačaju imunitet i bore se sa upalom, kaže dr. Carmia Borek, doktorica nauka i profesorica na odjelu za javno zdravstvo i porodičnu medicinu u Bostonu. To znači da, osim što jača odbranu protiv svakodnevnih bolesti, vjerovatno pomaže i u jačanju zdravlja srca.

    Ako vas brine zadah, dr. Borek kaže da je ekstrakt bijelog luka sjajna alternativa bez mirisa, a čak ima i veću koncentraciju moćnih spojeva koji ga čine superhranom.

    Pozitivan stav

    U jednom istraživanju, učesnici koji su pojačali aktivnost u dijelu mozga povezanim s pozitivnim stavom proizveli su veće količine antitijela na gripu. Još nije jasno zašto je tako, ali zna se da “mozak komunicira s imunološkim sistemom i obrnuto”, kaže profesorica bihevioralne imunološke medicine dr. Anna L. Marsland sa Univerziteta Pittsburgh.

    Ako ne mislite uvijek pozitivno, kažu stručnjaci, možete barem naučiti biti manje negativni. Kad se razbolite, pokušajte ne pretpostavljati najgore.

    “Vjerovatno ne možete promijeniti svoju ličnost, ali možete promijeniti svoje ponašanje.”, kaže Marsland. (24sata.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje