Nedjelja, 25. Oktobra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Koliko nam šećer uistinu može naštetiti?

Svi već znaju da je šećer štetan za organizam – previše šećera može dovesti do povećanja kilograma, uzrokuje propadanje zubiju i povećava rizik od dijabetesa, a postoji još jedna negativna nuspojava konzumacije šećera za koju neki možda i ne znaju, a to je da šećer remeti i san, i to tako da izaziva nesanicu tokom vremena u kojem ćete žudjeti za šećerom.

Istraživanje iz 2016. godine utvrdilo je da ljudi koji konzumiraju mnogo šećera manje spavaju i nemirniji su po noći, a prema mišljenju liječnika za poremećaje spavanja dr. Michaela Breussa, prevelika konzumacija šećera potiče i glad kasno na večer, jer tada razina šećera u krvi počne ‘ludovati’.

To, naravno, loše utječe na san, a sutradan imamo još veću žudnju za slatkim – i tako u krug.

  • Kad jedemo slatko, šećer u krvi raste i gušterača oslobađa inzulin, što šećer u stanicama pretvara u ‘gorivo’ – objasnio je dijetetičar Alex Evans, koji napominje i da jedenje šećera kasno navečer previše stimulira i razbuđuje, jer dobivamo energiju i spremni smo za aktivnost u vrijeme kad idemo u krevet.

    Šećer iz organizma izvlači mnogo magnezija koji nam je potreban za spavanje – rekla je nutricionistička terapeutkinja i autorica Charlotte Watts, a ističe i da bismo kasno navečer posebno trebali izbjegavati čokoladu koja sadrži kofein i druge stimulanse uz šećer.

    Što se manje oslanjate na šećer tijekom dana, to ćete zdravije spavati noću – kaže Watts i napominje da prosječnoj odrasloj osobi treba najmanje sedam sati sna, a kombinacija loše prehrane i lošeg spavanja može ozbiljno narušiti zdravlje.

  • Prehrana i spavanje međusobno se nadopunjuju – kaže Evans i preporučuje da dva sata prije spavanja izbjegavamo jesti uopće, a pogotovo slatko. Ljudi često sa slatkim liječe tugu, ali to se može promijeniti – dodaje ona, a dijetetičarka Anna Hardman kaže da se za dobar san preporučuju namirnice sa visokim udjelom triptofana, kao što su grah, leća, orašasti plodovi, cjelovite žitarice i perad.

    Triptofan pomaže u stvaranju neurotransmitera serotonina, koji je poznat i kao ‘hormon sreće’ – rekla je Hardman za Guardian, a taj hormon ‘priprema za dobar san’.

    Watts preporučuje i da dovoljno jedemo tokom dana, i to dosta bjelančevina za doručak, kako bismo spriječili fluktuirajuće razine šećera u krvi. (24sata.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,