Srijeda, 8. Februara 2023.
Tuzlanski.ba logo

Kardiolozi naveli koja je najgora hrana za zdravlje srca: “Trebate je izbjegavati”

Preuzmite sliku

Nije tajna da je srce vitalni organ i da briga o njemu zahtijeva pametan izbor životnog stila. Redovno vježbanje, pravilna prehrana i prakticiranje zdravih mehanizama za suočavanje sa stresom su samo neki od potrebnih stvari za zdravlje srca.

“Loš izbor hrane može dovesti do povišenja krvnog pritiska i holesterola. Kao i razvoja dijabetesa, a to su sve faktori rizika za bolesti srca i moždani udar”, kaže kardiolog Enrique Garcia-Sayan.

Jedan od mnogih uzroka bolesti srca je dijabetes. On se obično povezuje s lošom prehranom. Potom, prekomjernom težinom i unosom puno ugljikohidrata.

“Kako bi se izbjeglo obolijevanje od dijabetesa, preporučuje se hrana s niskim udjelom ugljikohidrata. Također je važno izbjegavati hranu s visokim udjelom trans masti. Ili zasićenih masti. Hrana s visokim udjelom trans masti i zasićenih masti može uzrokovati pojavu naslaga holesterola u arterijama. Što može dovesti do začepljenja koja u konačnici mogu uzrokovati srčani udar”, pojašnjava kardiolog Ahmed Ansari.

Osim toga, važno je ograničiti unos soli. Prehrana bogata solju može dovesti do visokog krvnog pritiska, a kada je on dugotrajan i nekontroliran, može uzrokovati zatajenje srca.

Najgora hrana za zdravlje srca

Treba izbjegavati namirnice s visokim udjelom životinjske masti poput slanine, odrezaka i masnog mesa.

“Takva hrana ima visok udio zasićenih masti. Što može dovesti do visokog holesterola, odnosno, u konačnici, do začepljenja arterija”, tvrdi dr. Ansari.

Dr. Garcia-Sayan se slaže: “Toplo preporučujem da svi moji pacijenti ograniče unos prerađenih mesnih proizvoda, koji sadrže velike količine zasićenih masti i natrija. I koji se povezuju s povećanim rizikom od srčanih bolesti i određenih vrsta raka.”

Najbolja hrana za zdravlje srca

Koja je hrana najbolja za zdravlje srca? Nemasno meso i povrće su na vrhu liste.

Neki primjeri nemasnog mesa koje je zdravo za srce uključuju pileća prsa, ribu i puretinu. Nemasno meso pomaže u održavanju mišićne mase. Što je važno za ukupnu snagu. Također, imaju malo masti, što je dobro za srce. Povrće je izvrstan izvor hranjivih tvari, vitamina i minerala. Osim toga, prepuno je vlakana koja reguliraju probavni ssistem i snižavaju holesterol.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

   
Ključne riječi: , , , ,