Subota, 24. August 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Kako izračunati indeks tjelesne mase?

Standardi ljepote i idealnog tijela mijenjaju se iz sezone u sezonu, ali čak i ukoliko se uklapate u trenutni ideal tijela, to ne mora da znači da možete da budete sigurni da su vaše proporcije idealne sa zdravstvenog aspekta. Da li ste čuli nekada za BMI odnosno indeks tjelesne mase?

Ipak, postoji način da sa sigurnošću utvrdite da ste zaista u dobroj formi, bez obzira na to šta se propagira u aktuelnim modnim krugovima. U pitanju je BMI, odnosno indeks tjelesne mase.

Indeks tjelesne mase je metod računanja uhranjenosti, a koji se zasniva na odnosu visine i težine. Što je indeks viši od okvira preporučenih vrijednosti, to je veći rizik od gojaznosti i bolesti koje je prate. Slično tome, što je indeks niži od preporučenog, to je veći rizik od pothranjenosti tijela i zdravstvenih problema koji prate to stanje.

Ako je BMI ispod 18,5 pothranjeni ste.

Ako je BMI između 18,5 i 24,9 u okviru ste idealne tjelesne težine.

Ako je BMI između 25 i 29,9 imate višak kilograma.

Ako je BMI preko 30 gojazni ste.

Naravno, treba imati u vidu da BMI ne računa količinu tjelesnih masti, pa će tako profesionalni bodibilderi imati više vrijednosti ali se ne ubrajati u gojazne. Ipak, BMI tablica je potpuno sigurno i priznato sredstvo za sve prosječne ljude i rekreativce.

Zašto je BMI važan?

Nizak ili visok BMI je obično indikator zdravstvenih problema koji su se pojavili ili će se uskoro pojaviti. Ako je previše nizak, ukazuje na lošu ishranu i pothranjenost.

Ako je viši od 25, znači da ste u riziku od srčanih bolesti, dijabetesa i visokog pritiska. Zato je preporuka doktora i Svjetske zdravstvene organizacije da, ukoliko prelazite preporučene okvire BMI a ne možete da se sami izborite sa problemom, potražite savjet nutricioniste koji će vam pomoći da dobijete ili izgubite željene kilograme.

Kako izračunati BMI?

Formula za izračunavanje indeksa tjelesne mase glasi ovako:

BMI = težina (kg) ÷ visina2 (m2)

Dakle, ono što treba da uradite jeste da svoju težinu podijelite sa visinom na kvadrat.

Recimo, za osobu visoku 180cm i tešku 75kg proces izračunavanja je sljedeći:

BMI = 75 ÷ (1.8 × 1.8)

BMI = 75 ÷ 3.24

Dakle, BMI je 23.15.

Šta kada BMI nije u okviru preporučenog?

Ako se vaš BMI kreće van granica preporučenog, to znači da je vrijeme da uvedete promjene u dosadašnji stil života. Budući da je gojaznost bolest savremenog doba češće se traže načini da se ova brojka smanji, a ovo su neki od načina.

Promijenite spisak namirnica koje kupujete

Voće, povrće, integralne žitarice i meso ulaze u korpu, a iz nje izbacite sve prerađene namirnice, slatkiše, sokove, grickalice i slične stvari.

Promijenite ishranu

Izbjegavajte industrijski prerađenu hranu, sve masti koje ne dolaze iz prirode već iz fabrike, šećer. Povećajte unos proteina i vlakana. (Blic.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje