Četvrtak, 21. Oktobra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Depresiju možemo pobijediti i hranom

Preuzmite sliku

Poznato je kako depresija može kod mnogih uzrokovati gubitak apetita, a upravo je hrana jedan od najjeftinijih, ali i najboljih lijekova protiv ove bolesti. Vjerujte, tek male promjene u svakodnevnim prehrambenim navikama mogle bi vam vratiti osmijeh na lice.

Ono što jedemo direktno je povezano s tim kako se osjećamo. Rafinirani šećeri, prerađeni ugljikohidrati i mnoge druge nezdrave prerađene namirnice koje unosimo u organizam mogu povećeti rizik od depresije za 50 posto, pokazala su istraživanja.

Za dobro raspoloženje treba jesti hranu koja neće izazivati “ludovanje” nivoa šećera u krvi, hranu bogatu vlaknima, omega-3 kiselinama.

Ovo je hrana koju treba jesti da bi se izbjegla depresivna stanja i popravilo raspoloženje.

Mrkva

Puna je beta-karotena kojeg također ima i u bundi, špinatu, slatkom krompiru i dinji. Istraživanja su povezala ovaj nutrijent s nižim nivoima depresije. Još uvijek nema dovoljno dokaza da beta karoten u potpunosti može spriječiti depresiju, ali sigurno nije naodmet malo ga pojačati u prehrani.

Losos, haringa i tuna

Bogate su polinezasićenim mastima, a naučnici tvrde da pomažu u borbi protiv depresije. Omega-3 masne kiseline pomažu moždanim stanicama da učinkovitije koriste hemikalije koje utječu na raspoloženje. Nekoliko manjih studija pokazalo je da su ljudi koji nisu patili od depresije imali više količine omega-3 od onih s poremećajem raspoloženja.

Lisnato povrće

Prepuni su folne kiseline koju moždane stanice trebaju za dobar rad, a pomaže i u zaštiti od depresije. Nalazi se u leći, grahu, šparogama.

Mlijeko

Dobar je izvor vitamina D i ako ga u tijelu ima premalo ponekad može uzrokovati depresiju. Jedno norveško istraživanje pokazalo je da ljudi koji su uzimali nadomjestke vitamina D bili manje depresivni godinu dana kasnije od onih koji nisu uzimali. Ne volite mlijeko? Obogatite prehranu žitaricama i konzerviranom ribom jer su dobri izvori ovog vitamina.

Brazilski oraščići

Obiluju selenom koji pomaže tijelu u zaštiti od štetnih tvari – slobodnih radikala. Istraživanja pokazuju da mladi ljudi koji nisu u svoj organizam unosili dovoljno hranjivih tvari kroz prehranu imaju veću sklonost depresiji. Ipak, naučnici ne tvrde sa sigurnošću da je samo niska količina selena uzrokovala depresiju. Ostale namirnice bogate ovim mineralom su smeđa riža, nemasna govedina, sjemenke suncokreta i plodovi mora.

Puretina

Tradicionalni blagdanski mesni obrok ima protein koji sadrži aminokiselinu triptofan koje tijelo koristi za proizvodnju serotonina. Serotonin je neurotransmiter – vrsta kemijske tvari koji igra ključnu ulogu u depresiji, kažu znanstvenici. U stvari, neki antidepresivi djeluju na način na koji mozak koristi seroton. Isti učinak na raspoloženje imaju piletina i soja.

Dagnje i druge školjke

Plodovi mora dobar su izvor vitamina B-12. Neke studije kažu da ljudi s manjkom ovog vitamina imaju veću sklonost depresiji. Smatra se da njegov nedostatak u tijelu uzrokuje i manjak tvari koja se zove s-adenozilmetionin koja je mozgu potrebna da obradi i druge hemikalije koje utječu na raspoloženje. Ako ste u potrazi i za drugim namirnicama bogatim s B-12 pojedite nemasnu govedinu, mlijeko i jaja.

Kafa

Doza kofeina može biti eliksir i pomoći da budete motiviraniji. Ali ako imate postporođajne depresije ili patite od napadaja panike, istraživanja pokazuju da vam kofein stanje može učiniti još gorim. Drugi naučnici kažu da šoljica kafe može sniziti rizik od razvoja depresije, iako nisu sigurni zašto.

Oprez: alkohol i junk food

Možda ćete se osjećati bolje u trenutku pijenja, ali opijanje može izazvati simptome depresije koji će se vremenom samo pogoršavati jer alkohol utječe na slabiju aktivnost mozga. Također može nepovoljno utjecati na djelovanje antidepresiva.
Junk food će brzo utažiti glad, ali procesuirana hrana dugoročno vrlo loše utječe na raspoloženje. Naučnici su proučavali kako prehrana bogata šećerom, jednostavnim ugljikohidratima i mastima utječe na raspoloženje i pronašli su direktnu vezu. Najbolji suputnici protiv lošeg raspoloženje su izbalansirana prehrana s puno voća, povrća, cjelovitih žitarica i posnim proteinima. (Živim.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,