Ponedjeljak, 28. Septembra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Brzim i snažnim hodom izgubite do pet kilograma u tri sedmice

Hodanje određenim tempom uz zdravu prehranu može vam pomoći da smršate i dovedete se u formu. Donosimo vam savjete s kojima u tri sedmice možete smršati i do pet kilograma, a sve što morate raditi je marljivo hodati.

U modernom načinu života, gdje su većina odraslih u relaciji kuća-auto-lift-ured, čovjek je zaboravio da je stvoren za kretanje. Konstantno slušam izjave klijenata koji kažu da su se udebljali otkad su kupili auto. U tom slučaju je i odluka da se hodanje uvede kao aktivnost koja će pomoći pri mršavljenju, sasvim opravdana, kaže Andrijana Perković, profesorica tjelesnog i lična trenerica.

Svaka aktivnost, pa i hodanje, nastavlja Andrijana, zahtjeva mentalnu pripremu ukoliko želite postići efekat gubitka kilograma. Hodanje duže od 20 minuta ulazi u kategoriju aerobnog treninga, čime osoba svakako radi na poboljšanju svoga zdravlja. Povećava se maksimalni primitak kisika, smanjuje se opterećenje na srce i definitivno se smanjuje stres.

  • Međutim, osoba koja hodanju pristupi površno i ne koristi pravilnu tehniku koja uključuje i ruke i noge, neće uspjeti potrošiti dovoljno kalorija, napominje Andrijana.

    Želite li smršati hodanjem, vrlo je bitno kojim tempom hodate. Istraživanje Univerziteta u Virginiji otkrilo je da su žene koje triput sedmično praktikuju brzo hodanje od po 30 minuta te dvije šetnje umjerene brzine izgubile šest puta više masnog tkiva u području trbuha od žena koje su pet puta sedmično šetale normalnim tempom.

    Žene koje su hodale brzim ritmom također su istopile četiri puta više ukupnog tjelesnog masnog tkiva. A najbolji dio je taj da se pri brzom hodanju prvo počne topiti dubinsko abdominalno masno tkivo. Dobra vijest je i ta da se kod brzog hodanja stvara manji pritisak na gležnjeve nego kod trčanja. To je zato jer dok hodate jedna noga uvijek dodiruje tlo, dok tokom trčanja postoje trenuci kada je čitavo tijelo u zraku i kada se spustite na tlo, tijelo je izloženo udarcu.

  • Close up of running shoes in use

    Slijedite li ove savjete, u kombinaciji sa zdravom prehranom, možete samršati i do 5 kilograma u 3 sedmice, a hodati možete bilo gdje i bilo kada.

    Šetnja – ritam u kojem razgledavate izloge trgovina, odnosno intenzitet 4 na ljestvici od 10. U jednom satu sagorjet ćete oko 238 kalorija.

    Brzi hod – hodate brzinom od 5 ili 6 na ljestvici od 10, odnosno prohodate šest kilometara na sat. U sat vremena sagorjet ćete 340 kalorija. Dok hodate ovom brzinom možete govoriti, ali nakon svakih par rečenica potrebno vam je da dođete do zraka.

    Snažan hod – brzina je oko 7, 8 kilometara na sat, a sagorjet ćete oko 564 kalorija u sat vremena. Hodajući ovim ritmom, mašući rukama za veći otklon zraka i hodajući većim koracima, trebali biste hodati brzinom od 7 ili 8 na ljestvici od 10. Hodate li dovoljno brzo znat ćete i po mogućnosti govora – u ovoj brzini jedva ćete moći govoriti, tek tri ili četiri riječi zaredom jer ćete se morati koncentrisati na disanje.

  • “Prilikom svakog nagaza noge treba aktivno kontrahirati muskulaturu nogu i stisnuti trbušni zid i treba se uhvatiti tempo koji će osobu dovesti do anaerobne zone u kojoj će osoba osjećati da ne može udahnuti dovoljno zraka. To se u početku može desiti već nakon nekoliko minuta, ali postepeno će se produžiti jer se tijelo adaptira.”, kaže privatna trenerica Andrijana Perković.

    Iz tog razloga tijelo treba konstantno šokirati promjenom nagiba hodanja (uzbrdo-nizbrdo) ili promjenom intenziteta hodanja (na primjer 2 minute brzog pa pola minute sporog hoda). Ukoliko tokom hodanja osjetite da vam noge trnu ili osjetite vrtoglavicu, pauzirajte minutu i istegnite se. Nosite sa sobom bočicu vode jer je nužno svakih 10 do 15 minuta popiti par gutljaja vode.

    Nemojte za hodanje izabrati dio dana kad je velika vrućina da ne biste dobili vrtoglavicu. Pripremite sebi unaprijed zdravi obrok da poslije ne dođe do prejedanja, savjetuje Andrijana. (zadovoljna.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,