Subota, 25. Juna 2022.
Tuzlanski.ba logo

Trikovi kojim se restorani koriste da vas učine gladnijim i svoju hranu privlačnijom

Preuzmite sliku

Često možemo čuti ljude kako kažu da im nije stalo do toga kako se njihova hrana servira sve dok je ukusna.

Međutim, iza dobrog obroka se krije mnogo više od pukog kombinovanja pravih sastojaka. Eksperimenti su pokazali da način na koji se naša hrana servira u velikoj mjeri utiče na to kako očekujemo da će imati ukus. Stručnjaci za hranu znaju ove psihološke trikove i koriste ih cijelo vrijeme za prodaju svojih proizvoda.  Ovo je nekoliko trikova kojim se restorani i caffe barovi služe, piše Bright Side.

Bijeli tanjiri pojačavaju slatke okuse, dok crni tanjiri pojačavaju slane okuse

  • Studije su pokazale da boja tanjira može uticati na to kako percipiramo ukus naše hrane. Da bi to testirali, istraživači su volonterima davali male porcije moussea od jagoda servirane na bijelim ili crnim tanjirima. Ispostavilo se da se mousse serviran na bijelom tanjiru doživljava kao slađi i ukusniji. S druge strane, crni tanjiri imaju tendenciju da ističu više slanih, slanih okusa, pa se na njima obično servira gorka ili pikantna hrana, prenosi Tuzlanski.ba.

    Crvena pića imaju jači ukus

  • Drugi eksperiment je pokazao da boja pića utiče na njegov ukus. U ovom eksperimentu, svim dobrovoljcima je davan sok od trešnje koji je varirao po slatkoći i intenzitetu u crvenoj boji. Zaključak je bio da piće najtamnije crvene boje ima najjači ukus. Osim toga, volonteri su tvrdili da su ta pića više imala okus “pravih trešanja”. I ovdje leži razlog zašto proizvođači sokova i hrane dodaju toliko boja u svoje proizvode.

    Oblik čokolade utiče na njen ukus

    Kutija čokolade obično sadrži komade u nekoliko različitih oblika i stilova, ali to se ne radi nasumično. Zapravo, oblik čokolade jako utiče na to koliko će se brzo otopiti u ustima, što dodatno utiče na ukus. Komadići čokolade s većom površinom imaju tendenciju bržeg oslobađanja molekula iz hrane. Međutim, kada čokoladar želi da okus dođe polako, izabrat će oblik koji se ne topi tako brzo.

    ‘Ne’ za običnu hranu obojenu u neobične boje

  • Ovo bi moglo izgledati kao zdrav razum, ali boje za hranu mogu utjecati na našu percepciju nečega mnogo više nego što bismo pretpostavili. U ovom eksperimentu ljudi su jeli odrezak i pomfrit pri slabom svjetlu. Svi su prijavili da im se sviđa hrana dok se svjetla nisu upalila. Nakon što su učesnici vidjeli da su odresci obojeni u plavo, a pomfrit u zeleno, odbili su dalje jesti. Iako je hrana imala isti ukus, neki od njih su bili bukvalno bolesni.

    Žuta i narandžasta nas čine gladnijim

  • Prema studijama, naš mozak luči više serotonina kada vidimo žutu boju. Zbog toga je nijansa povezana sa toplinom i srećom. Ova boja nas općenito čini optimističnijima i vjerovatno ćemo jesti više, a isto vrijedi i za narandžastu. Zato mnogi popularni restorani u svom dizajnu koriste tople boje koje stimulišu apetit, kao što su narandžasta i žuta.

    Oblik i boja vaše šolje mogu uticati na način na koji kafa

    Naučne studije su dokazale da boja i oblik šoljice za kafu utiču na percepciju kafe kod onih koji piju. Navodno su i amateri i stručnjaci za kafu otkrili da je aroma znatno intenzivnija u šoljici u obliku tulipana. Pored toga, tamne boje povezujemo sa jačim ukusima, pa je zato kafa u bijeloj šoljici jača. Za razliku od bijele šolje, izgleda još tamnije.

    Plava je sredstvo za suzbijanje apetita

  • Relativno odsustvo plave boje u prirodi, barem kada je riječ o stvarima koje su jestive, čini da ona služi kao sredstvo za suzbijanje apetita. Osim borovnica, plavu boju teško možemo povezati sa bilo kojom hranom. Budući da plavu boju ne možemo povezati ni sa jednom hranom, obično smo skloni da jedemo manje kada smo u plavom okruženju. Zbog toga mnogi programi mršavljenja uključuju korištenje plavih ploča.

    Topla čokolada ima bolji ukus u šolji od narandže

    Boja šoljice iz koje pijemo može značajno uticati na način na koji razmišljamo o ukusu naših pića. Istraživanja su pokazala da ljudi više vole toplu čokoladu kada se servira u čašama od narandže ili kreme. Čini se da ove boje poboljšavaju okus čokolade, poboljšavajući prihvaćanje pića od strane ljudi. Štaviše, ljudi su čokoladu serviranu u šoljama tamne kreme ocijenili slađom i intenzivnijom. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

       
    Ključne riječi: , , ,