Srijeda, 24. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Šta zapravo plaćate kad kupujete avionsku kartu?

Preuzmite sliku

Cijenu avionskog prometa uvelike diktira cijena goriva. Pritom treba znati da veliki avioni poput Boinga 747 po sekundi troše oko 4 litre goriva, a po satu oko 15.000 litara.

Mislite li da su avionske karte iznimno skupe? Busines Insider objasnio je koji se sve troškovi skrivaju iza (naizgled) visoke cijene.

Tačnije, objasnili su cijenu na uzorku avionske povratne karte u iznosu od 300 američkih dolara između grada Peoria u američkoj saveznoj državiIllinois i Raleigha u Sjevernoj Karolini.

Porezi i naknade čine 21,1 posto totalne cijene karte, odnosno 63,35 dolara.

7,5 posto od te cijene ide za standardni porez. Četiri i pol dolara  iznos je naknade koji se naplaćuje u svakoj zračnoj luci u koju avion sleti.

Avionska karta iz Peorije do Raleigha i natrag imala je jedno presjedanje u Chicagu, pa je ovu naknadu morala platiti četiri puta.

Četiri puta mora se platiti i porez za polijetanje i slijetanje koji iznosi 4,10 dolara.

Na kraju tu je i sigurnosni porez u iznosi od 5,60 dolara, odnosno 36 kuna, koji se standardno naplaćuje u američkom avioprometu nakon 11. septembra 2001.

Izuzmemo li poreze i naknade, osnovna cijena avionske karte iznosi 235,65 dolara. Od ovoga iznosa naplaćuje se gorivo i plate za radnike u avionskoj kompaniji.

Treba li spomenuti da veliki avioni poput Boinga 747 po sekundi troše oko 4 litre goriva, a po satu oko 15.000 litara? Kada je poznato da tona goriva u prosjeku iznosi 750 do 800 eura, onda sve postaje jasnije, zar ne? (punkufer.dnevnik.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,